A Ferrari ma egyértelműen a legértékesebb márkanév a sportkocsi-gyártásban, sőt, talán az egész autóiparban, de a szigorodó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák mellett ők sem ülhetnek a babérjaikon. Nem is teszik: egy olyan hibrid hajtásrendszeren dolgoznak, amely nem rontja a Ferrarik sportosságát, de lehetővé teszi, hogy akár 50 kilométert tisztán elektromos üzemben használják az autót.
Mindezt onnan tudjuk, hogy a Ferrari több szabadalmi kérelmet is beadott, amelyek természetesen nyilvánosak. Eszerint egy olyan struktúrán dolgoznak, amelyre többféle autó épülhet, akár többféle hajtás-elrendezéssel, és úgy tartalmazza a villamos hajtáshoz szükséges akkumulátorokat, hogy azok ne kényszerítsenek a tervezőkre a Ferrarihoz nem illő kompromisszumokat. Éppen ezért az akkumulátor-cellákat egyetlen sorban helyezik el az utastér két oldala – gyakorlatilag a két ülés – alatt. Így marad hely a kardánnak, ha orrmotoros autót építenek a struktúrára, és az egyetlen sor cella miatt az üléseket sem kell magasabbra emelni.
Maradt még a biztonság kérdése, hisz az utastér alatti akkumulátorok egy baleset során komoly kockázatot rejthetnek. A Ferrarinál erre azt találták ki, hogy a egyes akkucellák összekötésénél olyan kontaktusokat használnak, amelyek egy ütközés során egyszerre mozdulnak el. Azaz ilyenkor a cellák egyenként alacsony feszültsége külön-külön érvényesül, ami nem jelent komoly veszélyt, szemben a teljes rendszer több száz voltos működési feszültségével, amely könnyen halálos áramütés forrása lehetne.
A Ferrari persze már készített hibrid modellt – az első ilyen a LaFerrari volt – de az szinte egyedi gyártásban készült. Az új szabvány struktúrát viszont nagyobb sorozatú gyártásra szánják. Az sem kizárt, hogy néhány éven belül az összes Ferrariba hasonló hibrid hajtás kerül. Az eladásai alapján a Ferrarinak ugyan nem kell megfelelnie a szigorú szén-dioxid-kibocsátási illetve fogyasztási normáknak sem Európában, sem az Egyesült Államokban, a cég számára azonban így is előnyös, ha konnektoros hibrid hajtású sportkocsikat kínál. Többek közt azért, mert egyre több nagyvárosban tervezik, hogy teljesen kitiltják az üzemanyagot égető autókat, és a Ferrari nem szeretne városi ügyfeleket veszteni.