Hetes BMW, kétliteres fogyasztással
Nemrég az M-es hetesről számolhattunk be, de nem ez a sorozat egyetlen újdonsága. Leleplezték a hibrid 740e változatot is, a hedonista autózás jövőjét. A 2,1 literes fogyasztási adat ugyan egy cseppet megtévesztő, ahogy a 326 lóerő csúcsteljesítmény is, bár bizonyos körülmények közt, átmenetileg mindkettő elérhető, és így nyilván egyszerűbb elfogadtatni, hogy ebbe a változatba már csak négyhengeres motor jutott.
Igaz, abból egy elég jó erőben levő példány, a 258 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú kétliteres, amelyet már számtalan kisebb modellből ismerünk. Emellett egy 113 lóerős villanymotor került még a hajtásláncba, 250 Nm maximális nyomatékkal, így akár 326 lóerő is rendelkezésre áll, persze ha az akkumulátor-csomagban épp van elég töltés. A konnektorról tölthető akkucsomag a hátsókerék-hajtású modellben 40, az összkerék-hajtású változatban 37 kilométernyi tiszta villanyautózást tesz lehetővé. A hajtás működését befolyásoló eDrive rendszer automata állásában 80 km/h-ig haladhat az autó csak elektromos üzemben, de létezik egy MAX eDRIVE állás is, ahol 140 km/h-ig lehet gyorsítani, mielőtt bekapcsolna a benzinmotor. Ha viszont elfogyott a töltés, akkor a továbbiakban már csak a benzinmotor amúgy emberes teljesítménye áll a sofőr rendelkezésére. Ilyenkor már aligha sikerülhet 5,7 másodperc alatt elérni a százas tempót.
A 2,1 literes fogyasztás száz kilométeren valószínűleg szintén úgy értendő, hogy ennyit kér az autó az első száz kilométeren, miután teljesen feltöltöttük az akkumulátorokat, miközben a villamos energia költségét ez a számítás nagyvonalúan nullának tekinti. Persze ha kiszámoljuk a benzinmotor fogyasztását, akkor is 3,5 liter jön ki 100 km-en, ami azért egy ekkora autótól még mindig igazán jó értéknek tűnik, bár ha ilyen olcsón szeretnénk autózni, akkor a négyhengeres motor teljesítményének is csak egy töredékét használhatjuk ki.
A BMW azt ígéri, nem ez lesz az egyetlen iPerformance modell: később számos autóba kerül hasonló benzin-elektromos hajtáslánc, ahol az elektromos hajtásrész a dinamika javítására és a fogyasztás mérséklésére egyaránt használható. A 740e-t elsőként a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd megcsodálni, bár ez tipikusan az a fajta jármű, ami álló helyzetben nem mutat sokat – a feliratokon kívül az egyetlen jellegzetessége, amely megkülönbözteti a hagyományos hajtásláncú7-es BMW-ktől, az a hűtőrács függőleges rúdjai közé rejtett kék dekoráció.