Végnapjait éli a Rolls-Royce Phantom
A Rolls-Royce vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös jelentette be, hogy a jelenlegi, hetedik generációs Phantom hosszú karrierje végéhez közeledik. A kétajtós Coupé és Drophead Coupé változatoktól végleg búcsút vehetünk, az óriás-limuzin utódja pedig 2018-ra készül el a tervek szerint.
Az aktuális Phantom ilyen néven ugyan a hetedik, de a jelenlegi Rolls-Royce autógyár számára mégis a legelső típus volt. A BMW ugyanis csak 2003. január elsejétől használhatta a Rolls-Royce márkanevet – ez a jog korábban a Volkswagen birtokolta, ma Bentleyként ismert céget illette – és a Phantom volt az új Rolls-Royce első modellje. A BMW annak idején mindent elkövetett, hogy ez legyen a világ legextravagánsabb, legdrágább luxusautója, de tizenhárom év rengeteg idő még autóipari mércével is – nem csoda, hogy a gyártás leállítása mellett döntöttek, annak ellenére, hogy az utód még nincsen kész. Arra az egy-két évre, ami a következő generáció bemutatásáig hátra van, valószínűleg csak a kisebb Rolls-Royce típuscsalád – Ghost és a Wraith – marad piacon, de ez aligha okoz gondot, hisz az eladások nagy részét már most is ezek az autók adják.
Azt mondják, már folyik egy új, teljes egészében alumínium platform fejlesztése, amelyet a Rolls-Royce összes későbbi modelljének alapjául szánnak. Erre épül a Phantom limuzin utódja, akárcsak a rég beígért terepjáró-fazonú modell. A kétajtós Phantom Coupé és Drophead Coupé azonban utód nélkül szűnik meg. Még készítenek belőlük egy 50 darabos búcsúszériát Zenith néven, de az idén novemberben végleg leáll a gyártásuk.