Az egyliteres háromhengeres VW benzinmotor turbós változata régóta létezik, ám az Up! csak most, egy alaposabb modellfrissítés kapcsán kapta meg.
Ez azért meglepő, mert az ezres motort eredetileg az Up! Számára tervezték a VW mérnökei, és sokáig csak ebbe a modellbe építették. Két éve vette át az alapmotor szerepét a VW csoport más modelljeinél, és kapott turbófeltöltőt, azonban a gyáriak csak most, a modellfrissítés kapcsán küldik szériagyártásba a miniautó erősebb, turbómotoros változatát.
A motor ugyanaz a 90 lóerős és 160 Nm csúcsnyomatékú kivitel, amelyet a VW Polóból már ismerhet a közönség. A kisautó ezzel érezhetően jobban megy, 10 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 185 km/h, de ezzel is épp csak utoléri egy átlagos kompakt modell dinamikáját. Cserébe a gyári adatok szerint elég takarékos – 4,4 litert fogyaszt száz kilométeren – és ezzel párhuzamosan a szén-dioxid-kibocsátása is csekély, 102 g/km.
Az új motor azonban csak az egyik változás, ugyanis a VW teljes modellfrissítést hajt végre az autón. Alakítottak az első és hátsó lökhárítón, új a lámpák belső szerkezete elöl és hátüul egyaránt, és már itt is bekerültek az irányjelzők az oldalsó visszapillantó tükrök házába. Belül sem maradt érintetlen a típus. Kétféle fedélzeti információs rendszert kínálnak az autóhoz, 3,1 hüvelykes monokróm kijelzőset, vagy 5 hüvelykes színes kijelzőset. Csak ez utóbbi kínál okostelefon-integrációt, használható tolatókamera-kijelzőként és tartalmaz digitális rádió-funkciót. Szintén új a Pure Air Climatronic fantázianevű automata klímaberendezés, illetve a 300 W-os, héthangszórós Beats hifi-rendszer.
A VW a megújított Up! bemutatóját a Genfi Autószalonon tartja, március elsején.