Látványos sportkocsit mutat a DS
Nem tudni, lesz-e sorozatgyártmány az E-Tense tanulmányból, de az biztos, hogy jól mutat majd a Genfi Autószalon DS standjának közepén. Az elektromos sportkocsi mellé ráadásul igazán jól hangzó számokat írtak a gyáriak.
A DS tervezőgárdája egy kétajtós sportkocsitanulmányt készített, amely igazán látványos, de valahogy mégsem elég eredeti. Az óriási hűtőrács és az oldalablakok mögötti műanyag betét láttán azonnal az Audi R8-as ugrik be, bár a részletek alapján egyértelmű, hogy a két autónak nincs sok köze egymáshoz. Az E-Tense-en egyébként a jellegzetesebb részleteket érdemes megfigyelni – amilyen az autó orrán és tetején végighúzódó borda – hisz míg az autó aligha ér el a gyártásig, ezek némelyike megjelenhet a jövőbeli DS szériamodelleken. A középmotoros sportkocsikat idéző forma kissé megtévesztő, hisz az E-Tense tisztán elektromos hajtású, a villanymotor pedig nem foglal annyi helyet, hogy beleszóljon az autó arányaiba – valószínűleg inkább a sportos hangulat kedvéért lett ilyen a gép.
A rengeteg légbeömlő szintén stilisztikai bravúroskodásnak tűnik, bár a gyáriak szerint a villanymotor, amely az autót hajtja, 402 lóerős, és a nagyméretű Li-ion akkumulátoroknak is szüksége lehet a hűtésre, ha épp nagy áramot adnak le. Márpedig a 360 km-es városi, és 310 km-es általános hatótávolság, illetve a 4,2 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra és a 250 km/h-s végsebesség-adat azt sejtteti, hogy jó nagy akkumulátor van az autóban, amely jó nagy áram leadására képes.
A 4,72 méter hosszú és 2,08 méter széles, de csupán 1,29 méter magas tanulmányt élőben a Genfi Autószalonon lehet majd megcsodálni, ám valószínű, hogy a DS ennél célszerűbb modellekkel kezdi el kínálata bővítését. Úgy hallani, a Citroënekből jelvénycserével előállított DS 3-as, 4-es és 5-ös után az első önálló DS modellek városi terepjáró-féleségek lehetnek, amelyekkel a márka kiszolgálhatja napjaink legdominánsabb autóipari divathullámát.