A Lotusnál mintha megállt volna az élet: a korábbi, nagy terveket félretették, és a meglevő sportkocsikat tökéletesítgetik. Így született az Evora Sport 410 és az Elise Cup 250: mindkettő gyorsabb lett, de nem tudni, hogy ennyi elég lesz-e hosszabb távon.
Az új Evora változat alapja a tavaly bemutatott Evora Sport 400, de a 3,5 literes Toyota V6-osban azóta találtak még tíz lóerőt, így most ezt nevezhetik a valaha gyártott legerősebb utcai Lotusnak. Ám hogy a nagy szavak ne hassanak olyan nevetségesen, az autó tömegéből is faragtak 70 kilogrammot – egyebek közt könnyebbre cserélték az ajtók belső burkolatát és a motorháztetőt – így a sportkocsi már csak 1325 kilogrammot nyom üresen. A kéziváltós kivitel így 4,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és akár 300 km/h-val is száguldhat, míg az automata változat egy tizeddel hamarabb éri el a százas tempót, de a végsebessége alacsonyabb, 280 km/h. Emellett a Lotus mérnökei igazítottak a futómű geometriáján, áthangolták a lengéscsillapítókat és fél centit csökkentettek a hasmagasságon, így valamelyest nőtt az elérhető kanyarsebesség is.
Az Elise 250 Cup szintén egy korábbi modellen, a 220 Cup-on alapul, és hasonló elvek szerint fejlesztették tovább, mint az Evorát. Itt is növeltek a motor teljesítményén – ahogy a típusjelzésből is sejthető, az 1,8 literes, feltöltött Toyota négyhengeres 220 helyett már 250 lóerős - és csökkentettek az autó tömegét tíz kilóval, amely így már csak 920 kilogramm. Így ez az autó még jobban gyorsul, mint az Evora – 3,9 másodperc elég a 100 km/h eléréségez – viszont a végsebessége alacsonyabb, 250 km/h.
Az Evora Sport 410-ből összesen 150 példány épül, ezeket Nagy-Britanniában 79 900 fontért, Németországban 107 800 euróért (33,4 millió forint) kínálják majd, az Elise 250 Cup ára pedig 45 600 font illetve 61 100 euró (18,9 millió forint) lesz.