Meddig csökkenhet a villanyautók ára?
A villanyautók egyelőre megosztják a közvéleményt. Vannak, akik kiváló alternatívának tartják őket, mások még ódzkodnak tőlük. Megint mások csupán a magasabb ár miatt nem vágnak bele. Egy alap Kia Soult például már 4,8 millió forint körül hazavihetünk, azonban a nürnbergi túránkhoz is használt Soul EV már a tízmilliót közelíti.
Egy friss tanulmány szerint hamarosan csökkenhet az elektromos járművek ára, méghozzá az akkumulátorok árának mérséklődése révén. Ez azt jelentheti, hogy a 2020-as évek közepére már árban is valós lehetőséget jelenthetnek a benzines és dízel modellek leváltására. 2025-ig jelentős csökkenést könyvelhetünk majd el, de nagyjából az lehet az az év, amelytől kezdve valóban olcsóbb lesz villanyautót birtokolni és használni, mint hagyományos üzeműt.
A Bloomberg New Energy Finance fejtegetése szerint 2040-re az eladott új autók 35 százaléka lehet elektromos. Az utakon futó járművek mintegy negyede cserélődhet le addigra ilyen gépekre, ez pedig napi 13 millió hordónyi olaj megtakarítását jelentené. Elektromosságból viszont 1900 terrawattóra válik szükségessé: az előző év globális felhasználásának nyolc százaléka.
A tanulmány egyik vezető kutatója szerint a biztató jövőkép ellenére a következő néhány évben komoly eredményre nem számíthatunk. A közeljövőben az elektromos autók még nem jelentenek valódi veszélyt a hagyományos üzeműekre. A 2020-as években ez az állapot megváltozhat.