Megjött az új, 1500 lóerős Bugatti
Nem maradt hosszú ideig autó nélkül a Bugatti: elkészültek a Veyronnál minden szempontból többet ígérő Chironnal, amelyet a Genfi Autószalonon be is mutatnak a közönségnek. Ám azt már most megnézhetjük, hogy fest a Volkswagen csoport új szuperautója.
Határozottan jó hír azoknak, akik a korábbi tanulmányok láttán a Bugatti stílusa miatt aggódtak, hogy a tervezők időközben letisztították a Chiron formáit. Itt is megvan az az egyszerű, stílusos karakter, amely a Veyront is jellemezte. Az ajtókat kürbevevő C forma vonal megmaradt, de körülötte minden kellemesen visszafogott, egyértelmű formákból áll. Ugyanígy meghagyták a négyrészes LED-fényszórókat, a középső taréjt, amely kettéosztja a hátsó látóteret, de az egész kifejezetten ízléses egésszé állt össze – formai szempontból a Chiron méltó utódja a Veyronnak, méghozzá úgy, hogy aerodinamikai szempontból sokkal kedvezőbbnek tűnik a forma.
Talán ezért is növelhették a végsebességet 420 km/h-ra, bár az az érzésünk, hogy a motor teljesítménye nagyobb tempóhoz is elegendő lehet. A Veyronból már jól ismert 8 literes, W16-os, négy turbós szörnyeteg teljesítménye 1500 lóerőre, maximális forgatónyomatéka 1600 Nm-re nőtt, amivel lassan a II. világháborús vadászgépek 30-35 literes kompresszoros motorjainak teljesítményszintjét kezdi elérni. Százra 2,5 másodperc alatt gyorsul, de alighanem csak azért nem gyorsabban, mert a gumiabroncsok tapadása gátat szab az elérhető gyorsulásnak.
Ebből a típusból valamivel többet szándékoznak gyártani, mint a Veyronból: 500 példány készül, a gyártás az idén ősszel indul, és nyilván eltart majd néhány évig, míg a 2,4 millió eurós, azaz úgy 740 millió forintos alapárú gépből eladják ezt a mennyiséget.