A Koenigsegg Regera lenyomja az új Bugattit
Nem csak a Bugatti lépett egy újabbat előre a soha véget nem érő lóerőversenyben a Genfi Autószalonon a Chironnal, a svéd Koenigsegg is itt mutatta meg először élőben 1500 lóerős hibrid szupersportkocsiját, a Regerát, amivel túl is szárnyalják az 1480 lóerős Chiront.
Milyen autót kapni 748 millióért? Ilyet!
Tizenhat henger, négy turbófeltöltő és a tudat, hogy téged nem lehet megelőzni. De mit tud még a Volkswagen csúcsterméke?

Ami a maximális nyomatékot illeti, itt is a Regera áll nyerésre: 2000 newtonmétert képes leadni a Bugatti 1600-ával szemben. A Koenigsegg Direct Drive-nak nevezi azt a rendszert, ami az ötliteres, duplaturbós V8-as és a három villanymotor összehangolásáért felel egy hidraulikus kuplungszerkezeten keresztül. Ötven kilométer/óráig csak a villanyhajtás működik, onnantól pedig a két rendszer együtt, egyenletesen gyorsítja a Regerát a 400 kilométer/órás végsebességig.
A gyáriak állítása szerint több mint 3000 változtatás történt az autón azóta, mióta a prototípust bemutatták. A legkomolyabb fejlesztés ezek közül az a kuplungcsúsztató szerkezet, aminek segítségével a vezető lassításnál is magasabb fordulaton tarthatja a motort, így a hagyományos váltókéhoz hasonló visszaváltás érzetet adva. Ezt a kormány mögött jobb oldalon található fül meghúzásával lehet bekapcsolni. A kormány mögött bal oldalon is van egy ilyen fül, azzal a fékrendszer visszatáplálást irányíthatja a sofőr. Ezeken kívül a Regera az első autó, ami 800 voltos töltési rendszert kapott. A 4,5 kilowattórás akkucsomag így nem csak gyorsan tud töltődni, de könnyű is, kevesebb mint 90 kiló.
Az autó, amit nem hiszel el
Húsz másodperc alatt éri el végsebességét, ami 399 km/óra. Igen, húsz másodperc alatt 399-re. Mindezt hátsókerék-hajtással.
A gyártást a következő hónapokban kezdik meg a svédek, és a tervek szerint 80 példány készül a Regerából. Úgy hírlik, ezeknek nagy részét már elő is rendelték. A Genfi Aurószalonon kiállított másik Koenigseggből, az Agera búcsúváltozatásból, az RS-ből még kevesebb, mindössze 25 darab készül és már mind mind gazdára is talált. Sőt, tízet már a hivatalos bemutató előtt lefoglaltak.
Hogy mit kap a 25 szerencsés? Az ötliteres V8-asból ezúttal 1160 lóerőt és 1280 newtonméter nyomatékot hoztak ki. Ehhez pedig mindössze 1295 kilós az RS, ami azt jelenti, hogy 35 kilót sikerült lefaragni a súlyából az Agera R-hez képest. A Koenigsegg azt mondta, mind a 25 autót még 2017 folyamán megkapják a tulajdonosok.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

Ne maradjon le semmiről!
Gyere, kövess minket a Facebookon is!