Itt egy igazán letisztult Toyota
Bár a kezdetekkor nagyrészt az autók is fából készültek, ma már a fabetét is műanyag – ennek fényében igazán különös, hogy a Toyota épp egy nagyrészt fából gyártott tanulmányautót készített.
A ladikforma kétülésest persze nem gyártásra szánják: a Setsuna elnevezésű gépet a milánói Design Weekre készítették, így sokkal inkább egyfajta formatervezési és kivitelezési bravúr, mint közlekedési eszköz. A gyártáshoz többféle fát használtak: a vázszerkezet nyírfából, a burkolatot nagyrészt cédrusból készült. A szerkezet összeállításánál kizárólag a hagyományos japán csapolási technikákat alkalmazták, azaz sem szög, sem csavar nincs a szerkezetben. Fém is csak annyi, amennyire feltétlen szükség van: a mechanikán túl csupán egy vékony fémcsík – látszólag szálcsiszolt alumínium vagy rozsdamentes acél, ránézésre nehéz megállapítani – került az autóra, amely a vízszintes övvonalat jelöli ki.
A Toyotától, amely a legnagyobb tömeggyártó, kifejezetten meglepő a magyarázat, amelyet a faautóhoz fűztek. „A Setsuna tanulmánnyal azt az elképzelést próbáltuk formába önteni, amelyben egy család az autójával együtt tölti az idejét és gyarapítja tapasztalatait, szeretettel gondozza azt, majd átadja a következő generációnak – így az autó a család számára különleges értéket képviselne.” - írják a gyáriak, olyasfajta képet festve, amely gyökeresen tér el a jelenlegi fogyasztási szokásoktól. Szép lenne, de nem pont erre halad a világ.
Hogy milyen technika rejtőzik a 3,03 méter hosszú, 1,48 méter széles és 0,97 méter magas csónaktestben, azt nem tudni pontosan, a Toyota csak annyit árult el, hogy valamiféle elektromos hajtást használtak az építésnél.