Az amerikai gumigyártó az önvezető autók kapcsán vette elő a gömb alakú gördülőelem ötletét. Keréknek fura lenne nevezni az Eagle 360-at hisz szabálytalan felületű gumilabdáról van szó, amelyet mágneses mező köt össze az autó karosszériájával, és lényegében bármerre gurulhat.
Az ötlet maga nem új, évtizedek óta próbálkoznak már feltalálók gömbszelet-forma kerekekkel, hisz egy ilyen megoldással sima útfelületen kiváltható lenne a sebességváltó, és a jármű akár oldalazva is mozoghatna. A Goodyear megoldása hasonló képességeket ígér: a jármű akár helyben megfordulhat és haladhat tetszőleges irányba. Egy ilyen járművet irányítani persze nem lenne egyszerű, talán ezért is gondolták úgy, hogy az önvezető autók felbukkanásával jött el az idő leporolni az ötletet. A teljes gömbfelülettel és a tengelyek hiányával az egyenetlen kopás problémája is megoldódna, bár az, hogy mágnesesen lebegtetnék a gumigömböket, egyelőre elég képtelen ötletnek tűnik. A megoldás másik buktatója, hogy az óriási labdák a kerekeknél sokkal nagyobb helyet foglalnak el az autó hasznos térfogatából, ami szintén gondot jelenthet.
Egy tanulmány persze bármilyen lehet, akár olyan is, amit a mai műszaki színvonalon nem könnyű megvalósítani – mit sem számít, hisz itt csak az ötlet a lényeg. Az pedig elvi síkon akár működik, bár az az érzésünk, eltelik még néhány évtized – ha ugyan rászánják a fejlesztésre a szükséges összeget – mire ebből sorozatgyártásra alkalmas megoldás válik.