Középmotorral kísérletezik a Subaru
Amerikai lapértesülések szerint egy középmotoros, hibrid hajtású sportkocsival kísérletezik a japán gyártó.
Az autót egyelőre nem látta senki a gyáriakon kívül, de úgy hallani, egy BRZ karosszériáját alakították át: a négyhengeres bokszermotor a hátsó tengely elé került, az első két kereket pedig két villanymotorral hajtják. Ez az elrendezés egyrészt legalább időlegesen összkerék-hajtást biztosít az autó számára – ami a Subaru számára fontos márkaarculati elem, így ragaszkodnak hozzá – de ami egy sportkocsinál talán ennél is lényegesebb előny, hogy a két első villanymotor aszimmetrikus nyomaték-elosztásával javíthatnak az autó kanyarvételi tulajdonságain.
Úgy hallani, egyelőre csupán kísérleti projektről van szó, amely talán egy-két éven belül eredményezhet olyan autót, amelyet tanulmányként kiállíthatnak valamelyik nagyobb autószalonon. Az pedig csak a fogadtatás ismeretében dőlhet el, hogy elkezdik-e egy szériamodell kifejlesztését, vagy sem. Magyarul 2020 előtt nemigen várható sorozatgyártású autó. Ugyanakkor annak a lehetősége is fennáll, hogy ezt a hajtásrendszert később a Toyota is felhasználja saját céljaira, ahogy nagyrészt a Subaru BRZ-Toyota GT86 páros is a Subaru műszaki megoldásai köré épül, és a Subarunál is gyártják.
Egyesek tudni vélik azt is – bár van egy olyan érzésünk, hogy ez nagyrészt találgatás – hogy a Subaru a próbajárműben már az 1,6 literes turbós négyhengeresét használja, amely a két villanymotorral együtt durván 330 lóerő összteljesítmény leadására képes. Ennek azonban legfeljebb a kétharmada származik a benzinmotorból.