Ötszáz kilométer hatótáv kell a villanyautóknak?
Nem titok, hogy az elektromos autók terjedésének legnagyobb gátja a viszonylag rövid hatótáv. Még a legdrágább, legnagyobb akkumulátorral felszerelt modellek sem mennek el 480 kilométernél többet egy töltéssel, de ha nagyobb a tempó, még rövidebb távon elfogy a töltés. Dieter Zetsche, a Daimler vezére azt mondja, 500 km-es hatótáv felett gyorsabban nőhetne a villanyautók száma.
A vezérigazgató persze óvatosan fogalmazott. „Ez egy olyan szám, amit már érdemes lehet célba venni” - mondta, bár azt is hozzátette, hogy a hatótáv növelése önmagában aligha hoz megoldást. Van még több korlátozó tényező, például az akkumulátorok ára. Zetsche szerint ha a jelenlegi, nagyjából 48 ezer forintos (155 eurós) kilowattóránkénti árat sikerülne 30 ezer forint, azaz durván száz euró körüli értékre mérsékelni, akkor árban is versenyképesebbé válhatnának az elektromos járművek. A Mercedes vezére azonban azt mondja, egyelőre a konnektoros hibridek jelenthetik az optimális megoldást.
A legtöbb autógyártóhoz hasonlóan a Mercedes is fejleszt elektromos járműveket, de nem ez az egyetlen kutatási irányuk. A villanyautók mellett üzemanyagcellás, hidrogénnel működő hajtásláncokat is fejlesztenek – állítólag már jövőre elkezdik a GLE F-Cell változatának gyártását is. Elektromos hajtással a B osztályt szerelték fel, ám az Electric Drive modell egy töltéssel egyelőre nem megy el többet 200 kilométernél.