A Maserati egyelőre elég messze van a korábbi céljaitól: 75 ezer autót szerettek volna eladni 2018-ban, de úgy tűnik, már rájöttek, hogy ebből semmi nem lesz. Az új tervekben már csak 50 ezer Maserati eladása szerepel ugyanezen dátum mellett, és ez egyben néhány terv elhalasztását is magával hozta.
Úgy néz ki, a Porsche 911-es, a Jaguar F-Type és a többi, hasonló teljesítményű és árfekvésű sportautó vetélytársának szánt Alfieri bemutatása legalább két évet csúszik, de valójában az is bizonytalan, hogy egyáltalán elkészítik-e. A Maserati vezére, Harald Wester egyszerűen nem felelt az Alfierit érintő kérdésekre – azt mondta, most a GranTurismo és a GranCabrio leváltása a legfontosabb feladat.
Az Alfierit, amely a cégalapító Alfieri Maseratiról kapta a nevét - ahogy egykor a Ferrari Enzo Enzo Ferrariról – 2014-ben állították ki a Genfi Autószalonon, és nem sokkal később az is elhangzott, hogy gyártani szeretnék a típust. Ám úgy néz ki, azóta nagyon megváltoztak a prioritások a Fiat-Chrysleren belül – egyes feltételezések szerint a Maserati fejlesztési költségvetését is megnyirbálták, hogy több jusson az amerikai SUV- és terepjáró-kínálat – elsősorban az igen sikeres Jeep márka – intenzívebb fejlesztésére.