Újjászületett a legelső Miura SV
Egy egész évnyi kitartó munkának köszönhetően feltámadt a valaha gyártott legelső Lamborghini Miura Super Veloce. Az SV-n a Polo Storico nevet viselő gyári restaurátor-műhely szakemberei dolgoztak, és nem engedtek a minőségből.
A 4846-os alvázszámot viselő autó a gyártás tényleges beindítása előtti prototípus volt, amelyet az 1971-es Genfi Autószalonon leplezett le a Bertone formatervező stúdió. Egészen egyedi és utánozhatatlan darabról van tehát szó, amely az olasz sportkocsigyártó történelmének részét képezi.
A felújítás során először teljesen lecsupaszították és elemeire szedték a Miurát, majd minden apró hibát és tökéletlenséget kijavítottak. A karosszéria a Verde Metalizzata nevet viselő metálzöld fényezést kapta. A V12-es motort és a hozzá csatolt ötgangos kézi váltót is teljesen újraépítették. Az üléseket újrabőrözték, és a beltérben is minden apró részletre odafigyeltek.
A gyáriaknak persze nem volt nehéz hozzáférniük a szükséges alkatrészekhez. Meglepően sok holmit még most is raktáron tartanak a Miurákhoz. Ami pedig esetleg nem áll rendelkezésre, annak megvannak az eredeti tervei, így könnyedén le tudják gyártani azokat. Mindezzel együtt persze nagy odafigyelést és szakértelmet kívánt a felújítás, nem véletlen, hogy ennyi ideig tartott.
Az újjávarázsolt legendát a jövőben a Sant'Agata Bolognesében található Lamborghini-gyűjteményben tekinthetik meg az érdeklődők. Aki pedig saját Miuráját szeretné hasonlóan kiváló állapotba hozni, a Polo Storicónál megteheti. Csak türelem és rengeteg pénz kérdése az egész.