Leleplezték a Mercedes X4-klónját
Bár a műfajt a BMW találta ki, úgy tűnik, a Mercedesnél nagyon belejöttek a kupétetős aszfaltjárók tervezésébe. Ez már a második: a GLE Coupé után itt az egy számmal kisebb GLC Coupé is, ami a típusjelzés ellenére nem csupán egy GLC változat, hanem új, önálló modell.
Kicsinek persze a GLC Coupét sem neveznénk a maga 4,73 méteres hosszával és 1,6 méteres magasságával. Még hosszabb is 7,4 centivel, mint a GLC, de a kupétető így sem tesz jót a helykínálatnak. A csomagtartó például 59 literrel kisebb, bár a 491 liter nem kevés. A gyáriak szerint a hátsó fejtér viszont nem lett kisebb, azaz azt állítják, hogy a Coupé használati értéke nem marad el érdemben a GLC-étől.
Műszaki értelemben viszont nincs nagy eltérés a két típus közt: mindkettő a C osztály műszaki alapjaira épül. A motorválaszték is kísértetiesen hasonló, nagyrészt turbós négyhengeresekből áll. A GLC 220d változat 170 lóerős, a 250d 4Matic 204 lóerős dízelmotorral készül, míg a benzines választék 211 és 241 lóerős turbómotorokból áll. Az egyetlen hathengeres egyelőre a GLC43 AMG 4Matic kivitelbe kerül, ez a jól ismert háromliteres, 367 lovas turbómotor. Emellett lesz egy hibrid változat is, a GLC 350e Coupé, amely kétliteres turbós benzinmotorral és elektromos segédhajtással 320 lóerő összteljesítmény leadására is képes lehet. A GLC Coupé összes változata ugyanazzal a 9 fokozatú automata váltóval készül.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a GLC Coupé mennyire tud majd labdába rúgni. Nem is csak a konkurensek mellett, de a Mercedes saját terepjárói között sem lesz egyszerű dolga, de az a tény, hogy a világpremiert New York-ban tartották néhány órája, azt jelzi, hogy elsősorban Észak-Amerikában számítanak jelentősebb érdeklődésre a gyáriak.