Aki nyitott autóban szeret háromszáz felett száguldani, hamarosan ismét megteheti egy Audiban. Az R8 Spyder tisztességes munka, de csodát az Audinál sem tudtak tenni: a vászontetőért áldozatot kell hozni.
Nagyon kevés autógyártó tudja jól megoldani a nyitott sportkocsi-problémát: tetővonal híján elvész a karakter egy része, amit aztán szinte képtelenség visszaadni. Az Audi az új R8 Spiderrel nem is erölködött, készítettek egy új motorháztetőt visszafogott beömlőnyílásokkal és két műanyag betétet az oldalsó légbeömlőknek, és annyiban is hagyták a kérdést, vesszen a karakter, ha ez kell a vásárlóknak. A végeredmény így sem rossz, és ami igazán jó hír lehet, tető nélkül sem sokkal nehezebb a sportkocsi, mint tetővel: összesen 17 kilogrammot hízott, egész pontosan 1,612 tonnára.
A tető itt is vászonból készül, ahogy korábban, hisz ez a megoldás könnyebb, olcsóbb, és a mai műszaki színvonal mellett semmivel sem zajosabb, mint egy összecsukható keménytető. A mozgatása természetesen automatikus, 20 másodperc alatt nyílik vagy csukódik, 50 km/h sebességig akár menet közben is. Műszaki szempontból persze nincs érdemi változás, bár a Spider egyelőre csak az 5,2 literes tízhengeres motor gyengébbik, 540 lóerős változatával mutatkozott be. Ezzel is bőven gyorsabb, mint amit bárki ki tudna használni közúti körülmények között: 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, ami egy tizeddel rosszabb érték a csukott változaténál, a végsebesség pedig 2 km/h-val, 318 km/h-ra csökkent.
Az R8 Spider a gyáriak szerint 11,7 liter benzint fogyaszt száz kilométeren, ami nem rossz érték, bár nyilván illedelmes, lassú krúzolásra vonatkozik, nem arra az esetre, amikor valaki érezni szeretné, hogy tol mind az 540 ló. Szerencsére egy nyitott autónál az előbbi üzemmódnak is lehet létjogosultsága.