A Subarunál nem először követik el ugyanazt a hibát: a kifejezetten kellemes arányú tanulmányautókból csak az arányokat nem tartották meg, minden mást igen, és ez az ötajtós kivitelnék talán még szembetűnőbb. Viszont azt mondják, műszaki szempontból rengeteget fejlődött a típus.
A New York Auto Show első napján még zárt körben mutogatták az Impreza szedánt, azóta viszont megvolt a nyilvános premier is. Nem csak a négyajtóst mutatták be, de a csapott hátú kivitelt is, ami, ha lehet, egy fokkal még ügyetlenebb – itt tűnik fel igazán, milyen hosszú az autó orra – de az is kiderült, hogy az autó mely területeken fejlődött jelentősen. Az új Impreza már a Subaru moduláris padlólemezét használja, így a karosszéria merevebb lett, és a gyűrődési zónák hatékonyságának javításával a biztonságot is növelték. Igaz, az Impreza valamivel nagyobb is lett az elődjénél, a tengelytáv 2,5, a szélesség 3,8, a hossz négy centivel nőtt, csak az autó magassága csökkent egy centivel. Külön hangsúlyozták, hogy az új alapstruktúra miatt az Impreza tömegközéppontja lejjebb került – a gyáriak szerint ennek köszönhető, hogy ennek az Imprezának egyszerre javulhatott az úttartása és a rugózási komfortja az elődökhöz képest.
A Subaru persze ragaszkodik a hagyományaihoz, így maradnak a bokszermotorok és az állandó összkerék-hajtás, de mindkettőt továbbfejlesztették. Egyelőre egyféle motort mutattak be: a kétliteres négyhengeres már közvetlen befecskendezéses, és 152 lóerőre növelték a teljesítményét. Később nyilván jönnek más motorváltozatok is, hallani egy kisebb turbós benzinesről, de valószínű, hogy Európában dízelmotorral is kapható lesz az Impreza. Észak-Amerikában azonban a kétliteres lesz az alapmotor, amelyet fokozatmentes, de hétfokozatúként is használható automata váltóval kínálnak majd.
Az erősebb WRX vagy STI modellekről egyelőre nem tudni semmit – korábban olyan híreket is lehetett hallani, hogy ezek a jelenlegi formájukban megszűnnek, helyettük valamiféle sport-hibrid készül majd, hasonló, 200 lóerő feletti összteljesítménnyel.