Kiderült a Toyota prototípus titka

2016.03.25. 10:51

A Toyotát tavaly eléggé leiskolázta az Audi és a Porsche a sportkocsiversenyeken, és sejthető volt, hogy ezt nem szívesen hagynák annyiban, de még februárban, az új TS050 bemutatásakor sem derült ki, mit találtak ki Kölnben a Toyota Motorsport szakemberei. Mostanáig.

Most ugyanis bejelentették, hogy az elődjéhez amúgy nagyon hasonló megjelenésű TS050-esbe már nem az eddig használt 3,7 literes V8-as szívómotort építik, hanem egy 2,4 literes, 90 fokos turbós V6-ost építenek bele a hibrid hajtáslánc benzinnel működő feleként. Az ikerturbós, közvetlen befecskendezéses motor maximális teljesítménye 500 lóerő, de a gyáriak szerint lényegesebb, hogy jóval szélesebb fordulatszám-tartományban használható, mint a korábbi szívómotor. Emellett állítólag az új motor kisebb mérete is előny volt az autó áttervezésénél. A hibrid rendszer másik felét is átalakították: a korábbi nagy kapacitású kondenzátorok helyett a Toyota is átáll a Li-ion akkumulátorok alkalmazására, hasonlóan az Audihoz, amely a lendkerekes rendszerét cserélte akkumulátorosra.

A Toyota tavaly rendszeresen a Porschék és Audik mögött ért célba a World Endurance sorozat versenyein, ami nyilván nem elfogadható a gyáriak számára. „Az idén újra a mezőny elején szeretnénk versenyezni a csalódást keltő 2015-ös szezon után.” - mondta Toshio Sato, a Toyota Gazoo Racing elnöke, aki úgy gondolja, az új autóval ismét esélyük lesz erre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.