Ősszel érkezik az új Porsche Panamera
Hét év után váltják le a Porsche négyajtós személyautóját – úgy hallani, a második generációból már kombi-fazonú változat is készül. A második generáció új műszaki alapokra épül, könnyebb lesz, takarékosabb, és várhatóan formásabb is, mint kissé ügyetlen formájú elődje.
A Panamera messze nem lett olyan népszerű, mint remélték, mégis igen fontos a Porsche számára. Kínában ugyanis ez a márka egyik kulcsmodellje – tágasabb belső tere miatt ott egyértelműen népszerűbb, mint a Porsche kétajtós sportautói. Az új modellt azonban igyekeztek úgy megtervezni, hogy más piacokon is jobb esélyekkel induljon. Az egyik, ebbe az irányba mutató változás, hogy a második generációs Panamera érezhetően könnyebb lesz: az előd 1,8 tonnát nyomott, és ezt a dinamikáján is érezni lehetett, különösen a hathengeres változatok esetében.
Most a VW új MSB szabvány platformjára építkeztek a Porsche mérnökei, amely ugyanúgy könnyebbnek ígérkezik a korábbi megoldásoknál, mint az olcsóbb kategóriákban az MLB és MQB rendszerek. Az MSB rendszert később a Bentley, sőt, akár a Bugatti és a Lamborghini is felhasználhatja új típusok kifejlesztésére, bár elsőként az új Panamerában alkalmazzák. A szabvány alapok teszik lehetővé azt is, hogy egy Shooting Brake, azaz sportos kombi változat is elkészüljön, amely Európában teheti népszerűbbé a Panamerát.
A modellváltás egyébként nem is jöhetne jobbkor: a típus 2012-ben volt a legnépszerűbb, akkor 29 ezer példányt vásároltak világszerte, tavaly viszont már csak 17 ezret vásároltak, így ez lett a legkisebb számban eladott Porsche. Bár magáról az autóról egyelőre nem árultak el többet, az kiderült, hogy szeptember 29-én tartják a világpremiert a Párizsi Autószalonon.