A találgatások az után kezdődtek el, hogy a Peugeot vezérigazgatója, Maxime Picat komoly lehetőségként emlegette a pick-up piacot cége számára az új Peugeot-Citroën haszonjármű-páros francia bemutatóján. Az persze nem valószínű, hogy a PSA maga fejlesztene pick-upot – ahhoz egyszerűen nincsenek jelen elég fejlődő piacon, hogy egy ilyen lépés kifizetődjön – de akad más vonzó lehetőség is a franciák számára.
A legvalószínűbb, hogy a Toyota Hilux-ból készül Peugeot és Citroën jelvényes változat. A japán óriással már most is több fronton is együttműködik a PSA: közösen gyártanak kisautókat és haszonjárműveket az európai piacra, és a Hilux kipróbált típus, ráadásul nemrég újították meg teljesen, így egyelőre meglehetősen korszerűnek is számít. Emellett azonban más gyártók is akadnak, amelyek bérben gyárthatnak a PSA számára – az ilyesfajta együttműködés a pick-up piacon egyáltalán nem szokatlan.
Inkább az a meglepő, hogy a PSA egyáltalán érdeklődik a platós modellek piaca iránt. Úgy tűnik, ez mostanság tömegjelenség Európában, legalábbis a Fiat, a Mercedes és a Renault is ebbe az irányba tervezi bővíteni a kínálatát, és mind külső forrásból szerzi be az új modellt. A Fiat már bemutatta a Mitsubishi L200-on alapuló Fullbacket, míg a Mercedes és a Renault állítólag a Nissan Navarából készíttet saját emblémás kivitelt az európai piacra. A jelenség azért igazán érdekes, mert a pick-upoké nem olyan nagy piac Európában: tavaly kevesebb mint 110 ezer ilyen autót adtak el összesen, és az utóbbi évek során arra sem utalt semmi, hogy drámai növekedés várható – a gyártók valamiért mégis ebbe az irányba mozdultak.
A Peugeot utoljára 1993-ban kínált saját pick-upot Európában, akkor állították le a platós 504-es változat gyártását. Azóta egyetlen hasonló Peugeot született, a 207-es alapú Hogger, azt azonban kizárólag Latin-Amerikában gyártotják és forgalmazzák.