Az Audi A8-asnak már létezett hosszú változata – ahogy a luxuskategóriában minden modellnek – de olyan, mintha megirigyelték volna a Mercedes S600 Maybach Pullman változatát: készítettek egy még hosszabbra nyújtott változatot.
Hosszban ugyan nem éri utol a Pullmant az A8L Extended, de közel van a maga 6,36 méteres hosszával és 4,22 méteres tengelytávjával, a különbség hosszban csupán huszonöt centi. Cserébe az Audi sztreccsimója három pár oldalajtót kínál kettő helyett. A legnagyobb különbség persze az, hogy ez itt csak egy megnyújtott A8-as, míg a Mercedes Maybachon épp annyit változtattak, hogy a hosszabb tengelytáv ellenére is egész elfogadható arányai maradtak. Az Audi nem volt ennyire alapos, bár annyit azért igazítottak a részleteken, hogy az ajtókon minden él folytonos maradjon, az pedig azt jelenti, hogy az Extenden-hez a háromból két ajtóburkoló elemhez biztosan hozzá kellett nyúlni.
Más részletekből is kiderül, hogy az Audi mérnökeinek komoly munkája lehet az autóban. Törekedtek például arra, hogy megőrizzék a karosszéria csavarási merevségét, ami a hossz növekedésével jelentősen romolna. Ennek érdekében jelentős merevítéseket kellett beépíteni a középső szekcióba – így lehet, hogy az Audi szreccslimó bő 2,4 tonnás lett üresen, hiába készül a karosszéria alumíniumból. A nagy tömeg ellenére viszonylag kis motor kerül az autó orrába: az Audi háromliteres, turbós V6-osának 310 lóerős változata 440 Nm csúcsnyomatékkal. Nyilván beférne nagyobb is, bár az autó ezzel a hathengeressel is 7,1 másodperc alatt érheti ez a százas tempót, ami nem hangzik rosszul.
A hatajtós Audi megrendelésre készült, és bár hivatalosan nem árulták el, ki az, akiért hajlandó egy ilyen, nyereséggel aligha kecsegtető fejlesztésbe belevágni az Audi, úgy hallani, V. Harald norvég király uralkodásának 25. évfordulójára épp egy ilyen autót rendeltek. Ám ha már kész a típus, az Audi valószínűleg másnak is készít, aki hajlandó eleget fizetni egy ilyen óriási A8-asért.