A Mercedes vagy egy évtizede elvesztette vezető szerepét a luxusautó-piacon, de az első negyedév eladásai alapján az idén akár vissza is szerezhetik az egykori koronát a BMW-től.
Az eladások januártól márciusig meghaladták a 483 ezer autót, míg a BMW 478 ezer, az Audi pedig 455 ezer autót adott el. A szokatlan sorrend-változás elsősorban annak köszönhető, hogy a Mercedes eladásai 13%-ot növekedtek tavalyhoz képest, miközben a BMW 6, az Audi pedig 4%-os növekedést produkált. Mindez persze nem feltétlen jelenti azt, hogy még az idén elvehetné a Mercedes a BMW elsőségét, és ezt nyilván Stuttgartban is felmérték: csak 2020-ra prognosztizálják a stabil piacvezető helyet maguknak.
Elemzők szerint a Mercedes elsősorban az új, fronthajtású modelleknek köszönheti gyors növekedését, és annak a ténynek, hogy a modellpaletta frissítésében a konkurensek előtt járnak. Így mostanra a teljes paletta frissebbnek hat, ami középtávon komoly előnyt jelenthet. Nem valószínű, hogy a BMW válasz nélkül hagyná a Mercedes gyors előretörését, igaz, egyelőre nemigen látszik, hogy milyen módot választanak erre.