Két év és vége az új Beetle-nek?
A Volkswagen tagadja, különböző források azonban bizton állítják, hogy hamarosan leáll a Beetle gyártása. Tény, hogy nem fogy túl jól, pedig még csak négyéves a friss generáció.
Hiába állított szellemi utódot legsikeresebb modelljének tizenkilenc éve, nem lett népautó a Volkswagen új Bettle-jéből. A VW szándéka nem is ez volt, amikor 1998-ban kijött a New Beetle. Inkább amolyan életstílusautót akartak, mint a Fiat az új 500-assal, de a jelek szerint nem pörög annyira ez a biznisz, hogy megérje egy ilyen rétegmodell. Legalábbis erről ír egy napja minden autós médium. A hírekre már a VW is reagált; azt mondják, az egész csupán média spekuláció.
Ha igaz, amit a megbízhatónak mondott források állítanak, az új Beetle-nek már csak két éve van hátra, azaz a jelenlegi generáció még pont kifutná a maga idejét utód nélkül. Állítólag szimplán nem éri meg foglalkozni, és inkább a crossoverekre csoportosítanák át az így nyert energiát. Ha az eladásai számokat nézzük, logikus döntés lenne kivezetni a kínálatból. A 2012-es második generációjával közel sem sikerült olyan magasra lőni az értékesítéseket, mint 1998-ban az elsővel, és az eladások az elmúlt években Európában és Amerikában is meredeken zuhantak erről a nem túl magas szintről. Kiutat egyedül egy új generáció jelenthetne, de annak fejlesztésébe nem kevés pénzt és energiát kéne ölni, és semmi garancia, hogy visszarántaná akár csak az első generáció szintjére az eladásokat.
Akármit mond a VW, a logika a beszántás mellett szól, és akár tekinthetjük kétségbeesett kapálózásnak részükről, hogy az utóbbi időben több limitált gyári kiadás jött ki a Beetleből, például a közelmúltban a Dune vagy a Denim.