A számok azt mutatják, hogy a kezdeti lelkesedés mára elkopott: az i modellekből január és március között 23%-kal kevesebbet vásároltak, mint egy évvel korábban, méghozzá úgy, hogy közben a BMW eladásai látványosan javultak.
A jelenség okait egyelőre senki nem tudja biztosan, de a csúcstechnikás, karbonvázas BMW-k magas ára biztosan közrejátszik a kereslet csökkenésében. Három hónap alatt az i3 és az i8 típusokból összesen 5128 példány kelt el, az eladások zömét persze továbbra is az i3-as adta. A BMW most abban reménykedhet, hogy az őszre várható, frissített i3-as, amelynek a hatótávolsága a hírek szerint 130-ról vagy 200 kilométerre növekszik, ismét versenyképessé teszi majd a típust az egyre erősödő konkurensekkel szemben.
Az i3-as 2013 óta van piacon, és eddig a legjobb éve a tavalyi volt: 2015 folyamán bő 24 ezer példány kelt el a típusból, ám ilyen arányú csökkenés mellett az idén 19 ezer alá eshetnek az eladások. Az i3 ezzel együtt is a sikeresebb villanyautók közé tartozik, valószínűleg annak köszönhetően, hogy nem csak tisztán elektromos kivitelben kapható, de hatótávnövelő benzinmotorral is elérhető.