2016.04.23. 08:09

Életének hetvenedik évében elhunyt Ferjáncz Attila, a magyar autóversenyzés örökös bajnoka. A szomorú hírt az egykori kiváló pilóta fia, a szintén raliversenyző András tette közzé közösségi oldalán.

Ferjáncz Attila 1964-ben kezdte pályafutását, méghozzá a Műegyetem rakparton megrendezett ügyességi versenyen. Ezt követően Bodnár György navigálása mellett Wartburggal indult raliversenyeken. 1966-ban lett először magyar bajnok az 1000 köbcentis géposztályban. 1967-től Zsembery Jenő ült mellette a jobb egyben, az autót pedig Opel Kadett Coupéra cserélték.

1968-ban, az akkori szabályok szerint nem versenyezhetett itthon nyugati gyártású autóval, így Skodával indult. Nemzetközi porondon viszont Renault R8 Gordinivel ért el jó eredményeket. Az R8-as 1969-ben saját tulajdonába került, zsinórban három bajnoki címet gyűjtött be vele.

A hetvenes években vezetett R12 Gordinit, Renault Alpine-t, R17 Gordinit és R5 Alpine-t is. Nevéhez fűződik a magyar rali történetének első Európa-bajnoki futamgyőzelme, amelyet 1974-ben, Bulgáriában gyűjtött be. Az Eb-n negyedikként zárt. A visszavonuló Zsembery helyett először Iriczfalvy Ferenc, majd dr. Tandari János ült a navigátorülésbe. Az előkelő EB-helyezések mellett itthon is újabb bajnoki címek következtek, többek közt Audi Quattróval és Lancia Delta Integraléval.

Ferjáncz Attila 1998-ig versenyzett. Pályafutása során két Európa-bajnoki bronzérmet szerzett, 23 Eb-futamot nyert meg. Harminckétszeres magyar bajnok (29-szer rali, kétszer hegyi), számos alkalommal az év magyar autóversenyzője. 1981-ben a Sportérdemrend arany fokozatát, 2000-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét is átvehette. Visszavonulása után sportvezetőként is tevékenykedett, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség örökös elnöke.

Az utóbbi években sokat betegeskedett. Daganatos betegségét követően bakteriális fertőzést kapott, majd agyérgyulladás és szívritmuszavar miatt is veszélybe került az élete. Július 12-én lett volna hetvenéves, de ezt már nem élhette meg. Nyugodjon békében!