A legnagyobb Citroën lélekben Peugeot
A Citroën vagy nyolcvan éve az autógyártás legextravagánsabb márkája, amely számtalanszor megelőzte saját korát, vagy legalább megpróbált valahogy kilógni a tömegből. Az új, Pekingben bemutatott C6-ban azonban semmi nem maradt ebből a szellemiségből: egyszerűen egy tágas, de hétköznapi formavilágú szedán, amely a Volkswageneket és Audikat próbálná megverni saját pályájukon. Lehet hogy összejön, de a szikrát, azt hiába keressük benne, mert nincs ott.
A teljes képhez persze hozzá tartozik, hogy Kínában a Citroën a Peugeot csoport ismertebbik márkája: a Dongfeng 1992 óta gyárt és forgalmaz Citroën modelleket, míg a Peugeot márkát csak a közelmúltban kezdték bevezetni a világ legnagyobb autópiacára. Nyilván ezért döntöttek úgy, hogy az új csúcsmodellt Citroën néven mutatják be, annak ellenére, hogy inkább passzolna a Peugeot palettájába. Az új luxusmodell egyébként öt méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávval, ami hatalmas belső teret sejtet, a és belül is látszik, hogy igyekeztek mindent beleadni. Nappabőr kárpitozás, fejlett fedélzeti számítógép, panoráma-üvegtető – a C6-hoz minden kapható, amit a kínai luxusautó-vásárlók elvárhatnak.
Az autó arányain ennek ellenére látszik, hogy az alapvetően egy-két számmal kisebb EMP2 padlólemez van alatta, és az egy szem motor sem épp ekkora autókba való. A C6-os szériaváltozatát ugyanis egy 1,8 literes turbómotor mozgatja, amely 204 lóerős és 280 Nm csúcsnyomatékú. A váltója hatfokozatú automata, amely az első kerekekre továbbítja a teljesítményt. Ezzel Európában aligha volna értelme próbálkozni, de Kínában, ahol az efféle autók tulajdonosai jellemzően sofőrt is fogadnak, úgy néz ki, ennyi is elég lehet az átlagos igények kielégítéséhez.
Ennek megfelelően a Citroën nem is próbálkozik a C6-tal más piacokon: Kínában gyártják, és kizárólag ott is forgalmazzák majd – más piacokon pedig a DS márkával próbálnak a prémium-piacból részesedni. Nem is nagy baj – az az érzésünk, ez a fantáziátlan bálna csak még inkább lelakná a Citroën márkanevet.