Limósítják a BMW X1-est
A fronthajtású alapokra váltás miatt a BMW X1 eleve sokkal tágasabb lett a tavalyi modellváltással, de Kína számára készül egy hosszabb tengelytávú L változat is, amelyet most mutattak be Pekingben.
A BMW eddig is készített nyújtott X1-est kifejezetten a kínai vevők kedvéért, és most az új változatot is megnyújtották 12 centivel. Nyilván nem véletlenül: Kínában a hátsó lábtér fontos, hisz az autótulajdonosok egy része hátul ül – a vezetést a sofőrjére bízza – azaz számukra az a lényeges, hogy milyen a helykínálat hátul. Az új X1-es eleve jó nagy belül az elődjéhez képest, a keresztben beépített orrmotor miatt nagyobb lehet az utastér, a nyújtott kivitelben pedig a tologatható hátsó üléssor helyzetétől függően 5-18 cm-rel nagyobb hely jut a térdeknek. A csomagtér mérete is a beállítástól függ, 465 és 675 liter közti tér áll rendelkezésre a második üléssor mögött.
A nyújtott X1 L háromféle motorral lesz kapható: az alapkivitelbe 136 lóerős, 1,5 literes háromhengeres turbómotort építenek, ezen kívül a lesz kétféle kétliteres turbós négyhengeres: a 192 lóerős kivitel a fronthajtású, a 231 lóerős pedig az összkerék-hajtású kivitelhez jár. Az alapváltozathoz hatfokozatú Steptronic automata váltó jár, a két erősebb változathoz viszont felárért nyolcsebességes automatát is kaphatnak majd a vevők.
A többi kínai BMW-hez hasonlóan az X1 L-t is helyben gyártják majd, a BMW Brilliance üzemében, és más piacokon nem lesz kapható. Ez valahol érthető is, hisz alig rövidebb az X3-asnál, és a jobb helykihasználás miatt valószínűleg ugyanakkora hely van benne, ha nem több.