Az Audinál tovább hergelték a turbós öthengeres sportmotort, amely így megközelítette az előző generációs R8-as V8-asának teljesítményét. Az új TT RS a maga négyszáz lóerejével közel úgy megy, mint némelyik szupersportkocsi.
A Pekingben bemutatott új csúcs-TT motorja nem csak erősebb, de könnyebb is a korábban használt öthengeresnél. Összesen 26 kilogrammot faragtak a tömegéből, ebből csak az új alumínium blokk 18 kilogrammot jelent. A 400 lóerős csúcsteljesítmény igazán széles tartományban elérhető csúcsnyomatékkal jár: a 480 Nm 1700-as percenkénti fordulatszámtól 5850-es fordulatig folyamatosan elérhető. Ekkora teljesítmény átviteléhez természetesen összkerék-hajtás jár, ami lehetővé teszi, hogy a félelmetes teljesítményt a lehető leghatékonyabban az útra, a váltó pedig hétfokozatú, dupla kuplungos szerkezet, kézi váltós kivitelt nem is terveznek. Így a kupéval 3,7, a roadsterrel 3,9 másodperc alatt érhető el a százas tempó. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a legtöbb sportos Audihoz hasonlóan elérhető lesz átállított sebességkorláttal is – azzal a kivitellel egészen 280 km/h-ig lehet majd gyorsulni.
A TT RS nem igazán hivalkodik, csak az első lökhárító nagyobb légbeömlői, a két nagy, ovális kipufogóvég és az apró hátsó szárny jelzi, hogy ez itt a csúcsmodell. Ezen felül csak a 19 vagy 20 hüvelykes felnik árulkodnak róla, hogy ez nem az alapkivitel. Még a futómű ültetése is minimális, csupán egy centit csökkentettek a hasmagasságon, a fékrendszert viszont rendesen az autó teljesítményéhez méretezték: elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak. Aki durvább körítést szeretne, az persze választhat az autóhoz RS Sport Plus futóművet is, amely az eltérő beállításokon kívül adaptív lengéscsillapítást is jelent.
Bár a premiert Kínában tartotta az Audi – nyilván ott is számítanak némi érdeklődésre – elsőként Európában lesz kapható az új TT RS: ősszel kezdik a forgalmazást, a kupé ára 66 400, a roadsteré 69 200 euró lesz.