Itt a megújult VW Amarok
Hat év után került sor a platós Volkswagen első komolyabb átszabására, amelynek során új orr-részt és új csúcsmotort kapott. Így biztosan maradhat még néhány évig.
A pick-up kategóriában még mindig nagyjából tíz év egy-egy modell élettartama, és úgy néz ki, a Volkswagen sem siet jobban az Amarok leváltásával. Most, hat évvel a bemutatása után kapott egy alapos frissítést, amivel versenyképes maradhat a következő években, a frissebb konkurensek ellenében is. A leglátványosabb újítás az átrajzolt orr-rész: szélesebb lett a hűtőrács és keskenyebbek a fényszórók, és az új arányokhoz igazították az alsó légbeömlők osztását is. A végeredmény nem látszik érdekesebbnek, mint az Amarok előző arca, de bőven van annyi eltérés, hogy meg lehessen különböztetni attól, és itt nyilván ez volt a cél, hisz így megint oda lehet írni a plakátokra, hogy megjött az új Amarok.
A másik nagy újdonság a motorválaszték teljes átalakítása. Az Amarok eddig csak a kétliteres TDI dízellel volt kapható, ám sokan panaszkodtak a négyhengeres nyomatékszegénységére. Így a VW most a 3 literes V6-os dízelmotorra vált, amelyet leginkább az Audi modelljeiből ismerhetünk. Ebből lesz 163, 204 és 224 lóerős változat is. Ezek közül a legerősebb kivitel csúcsnyomatéka 550 Nm, de nyilván a többi is sokkal erősebbnek hat majd, mint az eddig használt kétliteresek. Ez utóbbiakat csak az argentin gyártású Amarokokba építik, és Európa egy részén nem is forgalmazzák majd, és ugyanez a sorsa a rövid kabinos kiviteleknek is. Egyelőre nem tudni, hogy Magyarországra hoznak-e ilyen egyszerűbb változatokat a jövőben, vagy a döntés csak Nyugat-Európában érvényes-e.
Hajtásláncból azonban továbbra is többfélét kínálnak: továbbra is választhat majd a vásárló az állandó összkerék-hajtás és a manuálisan kapcsolható, felezős rendszer között – ez utóbbi nyilván akkor jobb, ha komolyabb terepre is ki kell néha menni az autóval. Váltóból is kétféle lesz, manuális és automata – ez utóbbi viszont csak állandó összkerék-hajtással párosítható. Úgy tűnik, a Volkswagennél az elmúlt hat évben felmérték a tipikus Amarok-vásárló tipikus igényeit, így került a kínálatba a 20 hüvelykes felni és az autó színére fényezett kapu-idom a fülke mögött. Ez alapján nem csak Magyarországon veszik sokan SUV helyett a pick-upokat, és használják azokat szinte kizárólag közúton.
A megújult Amarok piaci bevezetése júniusra várható Európában.