Ilyet eddig nemigen láttunk: rendes sportkocsi-tuningot kapott a Rolls-Royce Wraith. Az elkövető a Spofec nevet viseli, amit mi még nem hallottunk eddig, de hamar kiderült, hogy a Novitec egy almárkája, amely eddig elsősorban olasz autókat – Ferrarikat, Maseratikat, Lamborghiniket – tuningolt, meglehetős sikerrel.
A Spofec Overdose fura szerzet: egyszerre vonultatja fel a klasszikus sportkocsi-tuning összes trükkjét, és próbálna mégis megtartani valamit a brit kupé eleganciájából. A meglepetés az, hogy ez lényegében sikerül is. Hiába a buffatag sárvédőszélesítés, a négy centis ültetés, a 22 hüvelykes felnik, talán a szürke-fekete színösszeállítás miatt a végeredmény mégsem vásári. Ugyanezt arany-feketében, vagy valami még vásáribb fényezéssel csípőből bélyegezné az ember ízléstelenségnek, de így az ember még a nagy alsó légbeömlőket is elnézi valahogy az autó alján.
Különösen, mivel nem csak dísznek vannak ott: a Novitec a 6,6 literes V12-es motort is megpiszkálta egy kicsit, így 632-ről 717 lóerőre nő a teljesítmény, és 800-ról 986 Nm-re a csúcsnyomaték. Ez számszerűen persze nem jelent sokat, a 4,4-ről 4,2 másodpercre csökkenő gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra aligha tűnik fel bárkinek, a végsebesség pedig maradt a gyári 250 km/h. A Spofecnél azt mondják, többre egyszerűen nincs gumi, és ezt nem is nehéz elhinni, hisz a Wraith üresen is 2360 kilogramm. A hatékonyabb fékrendszer épp ezért érzésünk szerint a leghasznosabb részlet a tuningcsomagban: az a lehetőség, hogy egy ilyen száguldó téglát rövidebb úton állítsunk meg, mindennél hasznosabb lehet.
Az árat egyelőre nem ismerjük, de aki egy Wraith tuningolásán töri a fejét, annak aligha a pénz a legnagyobb gondja. Van egy olyan érzésünk, hogy a közlel-keleti vásárlók sorban fognak állni a Spofecnél ezért a készletért, és ez jó, ha azt nézzük, hogy a Mansory, a Wald és a többi Rolls-Royce tuninggal foglalkozó cég mennyivel kevésbé ragaszkodik az ízléses megoldásokhoz.