Úgy hallani, a BMW feladja eddigi stratégiáját, és házon belüli konkurenst készít a Mininek, saját márkajelzése alatt. Az új városi négyméteres akár már jövő ősszel bemutatkozhat.
Az előrejelzések évek óta a városi lakosság növekedéséről szólnak, erre reagálhat a BMW a választék lefelé bővítésével. A műszaki alapok végső soron megvannak, a fronthajtású UKL padlólemez-család a Miniben, a 2-es sorozatú egyterűekben és az X1-es BMW-ben is bizonyított már. Így lényegében készen van a tartalom, csak egy új formaterv kell hozzá, amely passzol a BMW aktuális stílusához. Így lehetséges, hogy akár másfél év múlva láthatjuk az eredményt.
Az eddig is látszott, hogy a BMW kisebb modelljeinek teljes átdolgozását tervezi. Ennek bizonyítékai az eddig bemutatott fronthajtású modellek, illetve a 2-es szedán, amelyet eddig ugyan csak tanulmánykét mutattak meg, de nem is titkolják, hogy már a gyártás előkészítése zajlik. Hosszabb távon az 1-es és 2-es sorozat teljes egészében fronthajtású lesz, hasonlóan a kisebb Mercedesekhez, ami egyrészt jelentős költségcsökkenést jelent, másrészt a kisebb BMW-k ilyen módon jobb térkihasználású, tágasabb autók lehetnek, mint hátsókerék-hajtású elődeik.
Ha az átállás megtörténik, a BMW hasonló sikereket remélhet, mint a Mercedes, amely most tarol új, fronthajtású modellcsaládjával. Talán ezért is merülhetett fel, hogy megpróbálkoznak a kisautók piacán is annak ellenére, hogy ott a sikeres Mini, hisz a vásárlók közül sokan ülnének inkább valami visszafogottabb autóba, amely nem annyira tűnik csiricsáré divatcikknek, és ők most csak a konkurenciához mehetnek – például az Audihoz, amely évek óta kínálja az A1-est.