Valószínű, hogy csak jövőre mutatják be az új 40-es sorozatot, amely legalább három autóból áll majd, ezért igazán meglepő, hogy már most megpróbálják ráhergelni a lehetséges vásárlókat az újdonságra.
Az nem titok, hogy a Volvo, és anyacége, a Geely új padlólemezt készít kisebb modellek számára, CMA néven. A fejlesztés Göteborgban lassan véget ér, és már az idén megmutatják az eredményt. Ugyanakkor az új platformra valószínűleg csak jövőre készül el az első szériagyártásra alkalmas autó, ám a Volvo már most mutatott egy előzetes fotót, amelyen az első lámpák láthatók, valamint a hűtőmaszk profilból. Ebből persze csak annyi derül ki, hogy a Volvo kisebb méretben is tartja magát az egyszerű, letisztult vonalvezetéshez, amelyet az XC90-esen, illetve az S90-V90 pároson már láthattunk.
Úgy hallani, legalább háromféle új 40-es modell érkezésére számíthatunk: lesz ötajtós V40, amely elsősorban Európában válhat népszerűvé, négyajtós S40, amely Észak-Amerikában és Kínában tarolhat, valamint egy XC40 jelzésű városi terepjáró is várható, amely az egész világon tarolhat. Ezek az utolsó csavarig új modellek lesznek, szemben az aktuális V40-essel, amely még a Ford Focus műszaki alapjaira épül. Várhatóan itt bukkan majd fel a moduláris Volvo motorcsalád legkisebb, 1,5 literes háromhengeres változata is, az erősebb változatokba azonban a négyhengeres kétliteres is bekerülhet, amely a legnagyobb Volvókat is hajtja.
Az új 40-es sorozattól a Volvo hasonló eredményeket vár, mint amilyeneket a Mercedes ért el az elmúlt évek során a fronthajtású modellekkel, és ez nem csak az eladások drasztikus növekedésére értendő. A fiatalabb generációt szeretnék megnyerni, és levetkőzni a Volvo maradék öreguras arculatát is. Ez már most egyértelmű, hisz az egyik előzetesen a not your daddy's Volvo, azaz nem apukád Volvója felirat olvasható.