Az eddig is világos volt, hogy leginkább szándék kérdése, meddig erősítik a BMW háromliteres turbómotorját. Készül az M4-esből ötszáz lóerős változat lényegében ugyanezzel a motorral, így nincs abban semmi meglepő, hogy az 1-es és 2-es sorozat közepesen sportos változatai 14 lóerőt és 53 Nm-t izmosodtak.
Így az új M140i és M240i modellek teljesítményben utolérték az előző generációs 1M-et: ezekben is 340 lóerő dühöng, ami azt jelenti, hogy mindkét változat gyorsabban éri el a százas tempót. A kézi váltós 4,8, az automata 4,6, az automata összkerék-hajtásos kivitel 4,4 másodperc alatt. Így már csak egy tizedmásodperc a különbség az M2-es javára. Ezzel együtt a BMW szerint 7%-kal tudták csökkenteni a fogyasztást is.
Egy efféle sportos modell esetében a számok persze nem sokat árulnak el az autók valódi karakteréről – aki valódi sportkocsit akar, valószínűleg még így is az M2-essel jár jobban, de nyártól legalább a számok szintjén nem lesz drámai az eltérés, és nyilván lesz, akinek ennyi bőven elég is, hisz nem sportolna, inkább gyorsan közlekedne az autójával.