Veri az elődöt a BMW 02-es utánérzése?

2016.05.21. 09:47

Egy vadonatúj tanulmánnyal tiszteleg a 2002-es előtt a BMW. A bajorok az igen exkluzív Concorso d'Eleganza Villa d'Este rendezvényre viszik majd el a különleges koncepciót. De vajon fél évszázad távlatából sikerül-e felülmúlni a nagy elődöt?

A BMW éppen ötven évvel ezelőtt, 1966-ban vitte gyártásba a 02-es sorozat első tagjait. 1973-ban aztán következett a 2002 Turbo, a bajorok első turbófeltöltős modellje. Egyben az első sorozatgyártású autó Európában, amely ezt a technológiát alkalmazta. 170 lóerőt és 240 newtonmétert tudott, ami azért még ma sem hangzik rosszul.

A 02-es a mai napig emlékezetes modellje a BMW-nek, a 3-as sorozat közvetlen elődjének szokás tekinteni. Éppen ezért nem meglepő, hogy a bajoroknál nagy becsben tartják. Adrian van Hooydonk vezető formatervező maga is őrizget – mit őrizget, használ -, egy eredeti állapotú 2002 Ti-t. Szerinte nagy szerepe van abban a típusnak, hogy a BMW azzá vált, aminek ma ismerjük. Ezért is igyekeznek méltó módon tisztelegni előtte a 2002 Hommage koncepcióval.

A tanulmány persze a 02-esek formavilágából táplálkozik, azonban modernebb köntösbe önti annak elemeit. Igaz, a jellegzetes körlámpát szögletesebbre cserélték, és a márka védjegyének számító vese is teljesen más formát kapott. Az orr-résznél az agresszív tekintet kialakítására törekedtek, de ezt teljesen másképp érték el, mint a nagy elődnél. Oldalnézetből még csekélyebb a hasonlóság, hátul pedig a klasszikus hátsó lámpa újraértelmezése utal a 02-re.

De melyik a tuti?

  • 2086
    Ez a Hommage nagyon vagány lett
  • 953
    Az eredeti, csakis az az igazi
  • 467
    Ide nekem egy Ur-Quattrót

Annak ellenére, hogy a 2002 Turbónál éppen a feltöltős motor jelentette az igazi kuriózumot, a Hommage-nál a bajorok egyelőre nem beszélnek arról, mi rejlik a motorháztető alatt. Arra azért nagy összegben is fogadhatnánk, hogy turbómotor, de hogy pontosan milyen, most még nem árulják el.