Helyrerántották a Peugeot 3008-as arányait

2016.05.23. 13:31

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a 3008-as nem volt a Peugeot legsikerültebb autója. Valahova félútra szánhatták az egyterűek és városi terepjárók közé, ami elég szerencsétlen arányokat szült. Ráadásul épp egy olyan pillanatban született, amikor a Peugeot épp levetette előző, igazán markáns stílusát, de még kereste a következőt.

Az ügyetlenkedéssel persze helyzetbe hozták a konkurenciát, a Nissan Qashqaihoz vagy a VW Tiguanhoz hasonló, célszerűbb, vagy legalább jobb fellépésű típusokat, de ki kellett várni, míg a régi típus kifut, és jöhet az utód. Az új modell azonban sokkal ígéretesebb: a Peugeotnál láthatóan eldöntötték mit akarnak, és talán a szabvány EMP2 padlólemez is többet enged, mindenesetre 3008 sokkal kellemesebb jelenségnek tűnik az elődjénél. A tengelytáv látványosan hosszabb, a motorháztető határozottabb, az egész jármű autószerűbb az elődjénél, még ha nem is tűnik sokkal karakteresebbnek a kategória többi képviselőjénél.

A tervezők láthatóan igyekeztek, erre utal a kétszínű fényezés, és a mozgalmas – vagy zavaros, nézőpont kérdése – orr-kialakítás, de ez így sem több, mint az új sláger-kategória, a kompakt SUV egy újabb megtestesülése, ezúttal ágaskodó oroszlános festéssel. Annak viszont korrekt, legalábbis az adatok alapján. A csomagtér alaphelyzetben is 520 literes, de növelték a hátsó lábteret is vagy két és fél centivel, a fejteret pedig 3,6-tal. Az egyértelműen terebélyesebb autó ezzel együtt vagy száz kilogrammal nyom kevesebbet, mint az elődje.

A motorválaszték már a kezdetektől elég bőséges lesz. Az alapváltozatokba a jól ismert 1,2 literes háromhengeres benzines került, itt turbóval 130 lóerőt ad le. A csúcs-benzines viszont 1,6 literes négyhengeres turbómotor 165 lóerővel. Dízelmotorból is kétféle közül lehet majd választani, az 1,6 literes HDi 100 és 120 lóerővel lesz kapható, a kétliteresből pedig 150 és 180 lóerős változatokat kínálnak.

Hiába mutatták meg már most, a vadonatúj 3008-as élő bemutatóját csak az októberi Párizsi Autószalonon tartják meg, igaz, már ugyanabban a hónapban kapható is lesz Európa nagy részén.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.