Helyrerántották a Peugeot 3008-as arányait
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a 3008-as nem volt a Peugeot legsikerültebb autója. Valahova félútra szánhatták az egyterűek és városi terepjárók közé, ami elég szerencsétlen arányokat szült. Ráadásul épp egy olyan pillanatban született, amikor a Peugeot épp levetette előző, igazán markáns stílusát, de még kereste a következőt.
![](https://kep.index.hu/1/0/1182/11828/118282/11828238_014b7f021342152fdf9fe118f27ea547_wm.jpg)
Az ügyetlenkedéssel persze helyzetbe hozták a konkurenciát, a Nissan Qashqaihoz vagy a VW Tiguanhoz hasonló, célszerűbb, vagy legalább jobb fellépésű típusokat, de ki kellett várni, míg a régi típus kifut, és jöhet az utód. Az új modell azonban sokkal ígéretesebb: a Peugeotnál láthatóan eldöntötték mit akarnak, és talán a szabvány EMP2 padlólemez is többet enged, mindenesetre 3008 sokkal kellemesebb jelenségnek tűnik az elődjénél. A tengelytáv látványosan hosszabb, a motorháztető határozottabb, az egész jármű autószerűbb az elődjénél, még ha nem is tűnik sokkal karakteresebbnek a kategória többi képviselőjénél.
![](https://kep.index.hu/1/0/1182/11828/118282/11828244_8eceb2fd53ec062fe97c77284c495bbe_wm.jpg)
A tervezők láthatóan igyekeztek, erre utal a kétszínű fényezés, és a mozgalmas – vagy zavaros, nézőpont kérdése – orr-kialakítás, de ez így sem több, mint az új sláger-kategória, a kompakt SUV egy újabb megtestesülése, ezúttal ágaskodó oroszlános festéssel. Annak viszont korrekt, legalábbis az adatok alapján. A csomagtér alaphelyzetben is 520 literes, de növelték a hátsó lábteret is vagy két és fél centivel, a fejteret pedig 3,6-tal. Az egyértelműen terebélyesebb autó ezzel együtt vagy száz kilogrammal nyom kevesebbet, mint az elődje.
![](https://kep.index.hu/1/0/1182/11828/118282/11828246_de84de19d7a14f9f508ce3473e779f51_wm.jpg)
A motorválaszték már a kezdetektől elég bőséges lesz. Az alapváltozatokba a jól ismert 1,2 literes háromhengeres benzines került, itt turbóval 130 lóerőt ad le. A csúcs-benzines viszont 1,6 literes négyhengeres turbómotor 165 lóerővel. Dízelmotorból is kétféle közül lehet majd választani, az 1,6 literes HDi 100 és 120 lóerővel lesz kapható, a kétliteresből pedig 150 és 180 lóerős változatokat kínálnak.
![](https://kep.index.hu/1/0/1182/11828/118282/11828248_45578e25abc02d639bea884b74448130_wm.jpg)
Hiába mutatták meg már most, a vadonatúj 3008-as élő bemutatóját csak az októberi Párizsi Autószalonon tartják meg, igaz, már ugyanabban a hónapban kapható is lesz Európa nagy részén.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)