LED-ből készült Adidas csíkokkal jön a frissített Peugeot 208

2023.07.07. 09:19

A Peugeot 208 jelenlegi, második generációját 4 éve, 2019-ben mutatták be, így aztán ideje volt kicsit felfrissíteni. A Peugeot tervezőinek egyáltalán nem volt könnyű dolga: egyrészt a 2019-es 208-at eleve nagyon eltalálták, másrészt pedig a márka legnépszerűbb autójához kellett hozzányúlniuk, ami nem kis felelősség.

A megjelenése óta a Peugeot 208 népszerűsége töretlen, méghozzá olyannyira, hogy 2022-ben letaszította az európai trónról a Volkswagen Golfot. A külsőbe nehéz is lenne belekötni: egy ötletes, jó kiállású, franciásan vagány kisautó a jelenleg is futó 208.

Mivel a második generációs 208 elsőre is igen jól sikerült, a külsőhöz nagyon finoman nyúltak. Leglátványosabban az orrát rajzolták át: agresszívebbek lettek a fényszórók, nagyot nőtt a rács és felkerült a márka új emblémája is.

A leglátványosabb részlet, hogy eltűnt a lámpák aljából induló, hatalmas agyar, ezt három LED-csík váltotta, amitől van benne némi Adidas. Ezt a háromcsíkos tematikát követi a hátsó lámpa is. Újak még a felnik is, illetve az egész autó éleit az elődnél hangsúlyosabbra, pengébbre húzták, hogy jobban elkülönüljenek a felületek.

A belső továbbra is az enyhén eklektikus i-Cockpit, amin annyira keveset változtattak, hogy szinte alig lehet kiszúrni: az anyagok, a színek és pár finomított részlet jelentik a különbséget, így aki ült már 208-asban annak nem lesz nagy újdonság a belső. Jó hír, hogy maradt USB-A port is az USB-C-k mellett, illetve jobbak lettek a kamerák is.

Az alapmotor egy 1,2 literes, háromhengeres szívó benzines, ami 75 lóerőt tud és ötsebességes, manuális váltót kapcsolnak hozzá. Ugyanez a motor elérhető lesz 100 lóerős változatban is, hatos manuállal. A 100 vagy 136 lóerős enyhe hibrid változatokhoz kínálnak hatsebességes, duplakuplungos automatát.

Ahogy a facelift előttiből, úgy ebből is lesz e-208, vagyis tisztán elektromos modell. Ennek a teljesítménye 136 lóerőről 156 lóerő nőtt, az akkumulátor pedig 50 kWh-s helyett immár 51 kWh-s. WLTP szerint 400 kilométeres hatótávot tud majd az E-208, tölteni pedig maximum 100 kW-tal lehet. Az eddigi hírek szerint az új 208-ast idén év végén kezdik értékesíteni, az első példányok érkezése 2024 elejére várható.

Forrás: Peugeot / Stellantis