Nagyot nőtt a nagyobbik Scenic
Már majdnem akkora, mint egy Espace a minden irányba megnőtt új Renault Grand Scenic. A nagyobbik MPV-t is utolérte az idő, ilyen lesz a teljesen új generáció.
A méreteit ismerve nehéz elhinni, de a most bemutatott új Grand Scenic is beállt a sorba, amelyben többek közt a Megane, a Kadjar, a Kwid vagy például a Talisman is ott van már. Ez pedig azok sora, akik a Renault-Nissan-birodalomban a cégcsoport új moduláris platformját, a CMF-et használják. A Renault új nagy MPV-je ezzel teljesen új alapokra került, és minden lehetséges irányban lelépi az elődjét: 15 milliméterrel lett magasabb, hússzal szélesebb és 7,5 centit nyúlt hosszában a kifutó generációhoz képest. Tengelytávban már túllépte a 2,8 métert, azaz etéren alulról súrolja az új Espace határait.
Amellett, hogy külsőre rátették az új Scenic-en és az új Espace-on már megszokott teljesen új Renault-ábrázatot, az utolsó csavarig új Grand Scenic zárkózik egy nagyot a konkurensekhez felszereltségben. Megkapja a már messze nem új R-Link 2 infotaiment rendszert és hozzá a 8,7 colos érintőképernyőt, a rendelhető extrák listájára pedig felkerültek az olyan aktív biztonsági asszisztanszok, mint a sávtartó, a fáradtságfigyelő, a gyalogosfelismerő vagy a vészfékező rendszer. Az új platform tán legjobb hozadéka a megnőtt raktér. Három üléssorral továbbra is inkább Espcae-t érdemes, de ötszemélyes kivitelben már ez is egy barlangot cipel: közel másfélszer annyi hely van ebben, mint a szimpla Scenicben: 718 liter.
Motorkínálatban nem történik érdemi újdonság. Az Energy motorcsalád benzineséből a 115 és a 130 lóerős TCe közül lehet majd választani, míg dízelben a 110, a 130 és a 160 lóerős dCi-ből áll majd a kínálat. Ebből a legerősebb dízelt egyedül a hétfokozatú, duplakuplungos automatával lehet rendelni. Hogy pontosan mikortól még rejtély, de várhatóan valamikor még az év végén indul az értékesítés.