London légszennyezettség-csökkentést előirányzó céljai komolyak. Van is honnan csökkenteni a brit főváros levegőjének szennyezettségét, az ugyanis egy ideje már a hírhedten katasztrofális Pekingéhez hasonló állapotban van. Boris Johnson korábbi, és Sadiq Khan regnáló polgármesterek ezért drasztikus javulást irányoztak elő, amihez a jelek szerint fontos partner lesz a város taxijait gyártó London Taxi Co., pontosabban annak tulajdonosa, a Geely óriásvállalat.
A Geely nemrég közétette, hogy 400 millió dollárt (113 milliárd forint) fektet új plug-in hibrid taxijának gyártásába. Muszáj nekik, az új szabályozás szerint ugyanis 2018 januárjától már csak olyan taxik állíthatóak forgalomba a városban, amelyek képesek helyi emissziómentes közlekedésre. A Geely tervei szerint akkora már legyártják az első új tölthető villanyhibridjeiket, a TX5-ösöket, melyekkel rohamtempóban lehet majd kiváltani a város jelenlegi több mint húszezer taxiját.
A váltás drasztikus, de az utcakép ettől érdemben aligha változik, hiszen a Geely továbbra is megmarad az Austin-féle dizájnvonalon. A hibrid hajtáslánccal készülő TX5 formája az 1958-as Austin FX5-tel mutat erős rokonságot, és alig tér majd el a város arculatát most meghatározó TX4-estől. Ha pedig már ott lesz a rengeteg pénzből fejlesztett hajtás és az új modell, a Geely nagyban játszana: évi 36 ezret lesznek képesek gyártani a villanyos retró taxiból, amely volumen egy részét London mellett a világ minden tájáéra exportálnák. Ausztráliában vagy Új-Zálandon most sem ritkák ezek a London taxinak nevezett Austin-utánérzések, de a kínaiak szándéka szerint a TX5 már világmodell lenne a világ taxisainak.
London egyébiránt egy ideje már erősen zöldíti közlekedését. Nemrég a szintén kínai BYD épített elektromos emeletes buszokat a városnak. Igaz, villanyos double-deckerből egyelőre csak öttel számol a város, de hibird buszból már 1500 van a helyi flottában, és folyamatosan bővül a számuk.