Lábat amputált a Dodge Challenger
Manapság az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS töréstesztjei jelentik a legnagyobb kihívást az autógyártók számára. A gyártóktól független szervezet ezúttal három kifejezetten sportos használatra kitalált amerikai kupét vizsgált meg. A paprforma érvényesült: az ősrégi alapokra épülő Dodge Challenger randán elvérzett, míg a Chevrolet Camaro és a Ford Mustang ha nem is kiválóan, de elfogadhatóan szerepelt.
A teszt jól mutatta, mennyit számít, hogy a Ford és a Chevrolet is nemrég esett át alapos frissítésen. A két modell a hírhedt kis átfedéses frontális ütközési teszten is egész jól teljesített: a Camaro jó, a kicsivel korábban tervezett Mustang elfogadható minősítést kapott: mondkettőben megfelelő túlélőtér maradt, bár a Ford utastere kevésbé maradt stabil. A Dodge Challengeren viszont jól látszik, hogy a 90-es évek közepéről származó Mercedes platformra épül – mint az összes hátsókerék-hajtású Chrysler személyautó – és a 2008-as bemutató óta nem fejlesztettek rajta érdemben, legalábbis biztonsági szempontból biztosan nem. A kis átfedéses teszten, igazi horrornak lehettek tanúi a tesztelők: az első kerék benyomult a vezető lábterébe, és úgy szorította be a próbabábú lábfejét, hogy azt le kellett csavarozni a baba eltávolítása során. Ez élő ember számára valószínűleg az adott végtag elvesztését jelentette volna.
Egy BMW férfiak számára
Minden idők legjobb Mustangja, ráadásul mintha végkiárusítást tartanának a lóerőboltban.

Az IIHS kis átfedéses tesztje korábban is kifogott már. Bár itt is 64 km/h-val ütköztetik a járművet, egy merev fal az akadály, amely csak az autó orrának külső peremével találkozik. Így az autón végighúzódó tartók nem igazán vesznek részt az ütközési energia elnyelésében, ami amúgy is sokkal kisebb felületet terhel az autó keresztmetszetéből. Így az eredmény általában sokkal látványosabb, és sok, a teszt bemutatása előtt tervezett autó bukik meg ezen a törésteszt-változaton. Ám az IIHS szakemberei szerint a Challengerhez hasonlóan csak hat másik autó ejtette csapdába a sofőrjét.
Egy ilyen sportos kupéval persze, amelyből 600 lóerő feletti változatokat is kínálnak – a legerősebb Challenger, a Hellcat 707 lóerős – persze nem feltétlenül jellemző a 64 km/h-s haladás, de az eredmények láttán az az érzésünk, hogy nagyobb tempónál egyik modellben sem túl nagy az utasok túlélési esélye. Az viszont egyértelmű, hogy a Challenger biztonságán bőven lenne mit javítani, ha a jövőben is piacon akarják még tartani a típust.
Hellcat: a legerősebb izomautó
Eddig bizonytalan volt, hogy mit tud a Challenger legerősebb változata, de most elárulták, hány lóerős a kompresszoros V8-as.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
