Új ember az Alfa Romeo élén
Az Alfa Romeo és a Maserati márkákat vezető Harald Wester, aki 2004 óta számos vezető pozíciót töltött be a Fiat csoporton belül, most látványosat bukott, igaz, egyelőre felfelé. A helyére a kanadai Reid Bigland érkezik.
Ami biztos, az a vezetőváltás ténye: az 58 éves Wester a jövőben a Fiat Chrysler technológiai igazgatója lesz, jelentsen ez bármit is. Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója illően meg is köszönte eddigi munkáját, de az Alfa Romeo és a Maserati vezetését, ami e pillanatban talán a legfontosabb pozíció a cégen belül, mostantól Reid Bigland veszi át, a Fiat Chrysler észak-amerikai kereskedelmi igazgatója. Bigland ráadásul az eddigi tisztségét is megtartja, ami azt jelzi, hogy a cégvezetés kulcsfigurája lesz a következő időszakban.
A háttérben húzódó okokat egyelőre nem ismerjük, de beszállítói források szerint az Alfa Romeo és a Maserati két éve bejelentett, nagyszabású korszerűsítési programjának lassú és drága kivitelezése állhat a háttérben. Az Alfa Romeo Giulia és a Maserati Levante csúszásának és költségtúllépésének mértékéről nagyon eltérő információkat hallani, de elemzők szerint a késlekedés komoly üzleti hátrányba hozta a Fiat Chryslert.
Az Alfa Romeo és a Maserati durván ötmilliárd eurós költségvetésű megújulási programjának az eredeti tervek szerint nyolc új modellt kellene eredményeznie 2018-ig, de már tavaly kiderült, hogy a program befejezése 2020-ig is elcsúszhat. A lépést a cég vezérigazgatója a kínai eladások lassulásával magyarázta.