A Lexus legkisebb modellje, a kompakt CT200h lényegében megbukott, így közvetlen utódja aligha lesz. A márka európai vezetője szerint azonban nem hagyhatják üresen a helyét a kínálatban, hisz a prémium-piac felét az olcsóbb modellek aratják le manapság.
Az előző Toyota Prius technikáját hordozó CT200h az idén már öt éves, azaz lassan életciklusa végéhez ér. A típusból azonban mindössze tízezer példány fogy évente, ami valószínűleg a forgalmazás költségeit is alig fedezi. Így aligha születik hasonló elvek alapján tervezett utódja. A Lexus európai vezetője, Alain Uyttenhoven azonban azt mondja, szükség van 40 ezer euró alatti modellre, hisz az európai prémium-szegmens eladásainak felét ilyen árú modellek adják. „Az egyetlen modellünk ebben az ársávban a CT.” - mondja Uyttenhoven.
Az új olcsó Lexusról persze nem árult el részleteket az igazgató, arra is csak utalt, hogy lesz ilyen, de ennyi is elég volt, hogy meginduljanak a találgatások. A leglogikusabb lépés a CT helyett egy kompakt szabadidő-autó bemutatása lenne. A tavasszal leleplezett LF-SA tanulmány is ebbe az irányba mutat, bár nem túl valószínű, hogy az a modell változtatások nélkül szériagyártásba kerülhetne. Az viszont biztos, hogy a Lexus kisebb modelljeinél továbbra is kitart a hibrid hajtáslánc mellett. A japánok most komoly piaci előnyt remélnek ettől, mivel vagy 300 európai nagyváros esetén van érvényben valamiféle behajtási korlátozás a károsanyag-kibocsátási értékek alapján. A benzin-elektromos hibrid hajtás pedig épp ilyen szempontból rendelkezik jelentős előnnyel a tisztán benzines és dízelmotoros konkurenciához képest.
Uyttenhoven a Lexus európai céljairól is beszélt. Az idén mintegy 70 ezer autó eladását tervezik a tavalyi 64 ezer után, de az igazgató azt mondja, ahhoz, hogy végre láthatóvá váljon a márka Európában, 100 ezernél több autót kellene értékesíteniük éves szinten. „Legalább 5%-os piaci részesedésre lenne szükségünk, hogy komoly játékosnak számítsunk.” - mondja. A cég kínálata azonban jobban passzol az amerikai és távol-keleti igényekhez, legalábbis egyelőre, így a komolyabb növekedéshez több, Európára szabott típusra lenne szükség – és mindenképp sikeresebbekre, mint a CT200h.