A Lexus legkisebb modellje, a kompakt CT200h lényegében megbukott, így közvetlen utódja aligha lesz. A márka európai vezetője szerint azonban nem hagyhatják üresen a helyét a kínálatban, hisz a prémium-piac felét az olcsóbb modellek aratják le manapság.

Az előző Toyota Prius technikáját hordozó CT200h az idén már öt éves, azaz lassan életciklusa végéhez ér. A típusból azonban mindössze tízezer példány fogy évente, ami valószínűleg a forgalmazás költségeit is alig fedezi. Így aligha születik hasonló elvek alapján tervezett utódja. A Lexus európai vezetője, Alain Uyttenhoven azonban azt mondja, szükség van 40 ezer euró alatti modellre, hisz az európai prémium-szegmens eladásainak felét ilyen árú modellek adják. „Az egyetlen modellünk ebben az ársávban a CT.” - mondja Uyttenhoven.
Ez a technika jobb autót érdemelne
Az első nap utáltam, majd megszoktam. Rossz ránézni, de jó vezetni és kellemes megtankolni.
Az új olcsó Lexusról persze nem árult el részleteket az igazgató, arra is csak utalt, hogy lesz ilyen, de ennyi is elég volt, hogy meginduljanak a találgatások. A leglogikusabb lépés a CT helyett egy kompakt szabadidő-autó bemutatása lenne. A tavasszal leleplezett LF-SA tanulmány is ebbe az irányba mutat, bár nem túl valószínű, hogy az a modell változtatások nélkül szériagyártásba kerülhetne. Az viszont biztos, hogy a Lexus kisebb modelljeinél továbbra is kitart a hibrid hajtáslánc mellett. A japánok most komoly piaci előnyt remélnek ettől, mivel vagy 300 európai nagyváros esetén van érvényben valamiféle behajtási korlátozás a károsanyag-kibocsátási értékek alapján. A benzin-elektromos hibrid hajtás pedig épp ilyen szempontból rendelkezik jelentős előnnyel a tisztán benzines és dízelmotoros konkurenciához képest.
Uyttenhoven a Lexus európai céljairól is beszélt. Az idén mintegy 70 ezer autó eladását tervezik a tavalyi 64 ezer után, de az igazgató azt mondja, ahhoz, hogy végre láthatóvá váljon a márka Európában, 100 ezernél több autót kellene értékesíteniük éves szinten. „Legalább 5%-os piaci részesedésre lenne szükségünk, hogy komoly játékosnak számítsunk.” - mondja. A cég kínálata azonban jobban passzol az amerikai és távol-keleti igényekhez, legalábbis egyelőre, így a komolyabb növekedéshez több, Európára szabott típusra lenne szükség – és mindenképp sikeresebbekre, mint a CT200h.
