Azok után, hogy költségcsökkentési okokból kidobták a hidropneumatikus rugózási rendszert, a Citroën márka egyik legismertebb műszaki újítását, kellett valami más, amivel életben tartható a legenda, drága, speciális alkatrészek nélkül. Nos, itt van a nagy ígéret, amelyet egy C4 Cactusban mutattak meg.
Az egyedi autó a Citroën Advanced Comfort névre hallgat, és egyelőre csak afféle prototípus. Ebben demonstrálják az új megoldásokat, amelyeknek kényelmesebbé kellene tenniük a jövő Citroën szériamodelljeit. Ám úgy tűnik, a régi, hidrós futómű kényelmének megközelítéséhez nem elég egy másik futómű, a karosszériát és az üléseket is át kellett dolgozni, hogy érezhető legyen a kényelem javulása.
A gyáriak leírása alapján maga a futómű ugyanis az esetek többségében nem igazán különbözik egy hagyományos rendszertől. A lengéscsillapítókban ugyan vannak úgynevezett hidraulikus párnák, de ezek csak a futómű végállásai közelében lépnek működésbe, és akadályozzák meg, hogy ütésszerűen koppanjon fel a futómű. Egy ilyen progresszív csillapítású rendszer, mert hogy lényegében ezt takarja a hidraulikus párna kifejezés, persze csodákat is tehet, ha a futómű alapbeállítása elég puha, de hogy az-e, azt a képek alapján képtelenség megállapítani. A széria Cactuséhoz képest persze nem nehéz kényelmesebb futóművet készíteni, hisz a magas építésű kompakt meglehetősen rázós darab.
Az azért gyanús, hogy a prototípusba az új futómű mellé speciális, rezgéselnyelő üléseket is beépítettek – ez arra utal, hogy az a bizonyos repülő szőnyeg azért átenged kellemetlen lengéseket, rezgéseket. Az ülőlapokat a matracokban alkalmazotthoz hasonló többrétegű anyagból készítették, amely tökéletesen alkalmazkodik az utas alfelének formájához, és nyilván jól elnyelnek bizonyos rezgés-frekvenciákat.
Van egy olyan érzésünk, hogy nagyon kellett egy új csodafutómű a régi helyére, amelynek a nevében benne van a hidraulikus szó, de olcsó, így a gyáriak mutattak egyet. Az viszony legalábbis bizonytalan, hogy ezzel valóban sikerül-e megmenteni a Citroën becsületét, különösen egy olyan időszakban, amikor a márka is kemény hangolású futóműveket készít. A mai divatautók ugyanis magas építésűek, és meglehetősen gyorsak, ahhoz pedig, hogy egy ilyen jármű stabil maradjon nagy tempónál, vagy kemény hangolás kell, vagy egy igazán jó trükk. A hidropneumatikus futómű nagyszerű volt, de drága, erről az újról viszont nem tudni, hogy valójában mennyire képes ellátni a feladatát.