A Hyundai az elmúlt hónapokban kezdte önálló márkaként bevezetni a Genesist. Az elsődleges piac persze Dél-Korea, de Észak-Amerikában, Kínában és a Közel-Keleten is mostanság kezdik kiépíteni a kereskedőhálózatot. Európával viszont várnak még néhány évet, és erre jó okuk van.
„Európában nagy kihívás bevezetni a piacra egy új prémium-márkát, és ha lehet, még nagyobb, ha nincsenek meg a megfelelő termékek” - mondta a Hyundai európai ügyvezetője, Thomas Schmid az Auto News Europe kongresszusán tartott beszédében, majd hozzátette, 2019 előtt biztosan nem hozzák Európába a Genesis márkát, elsősorban azért, mert nincsenek meg hozzá a megfelelő hajtásláncok. Schmid azt mondja, a hajtásrendszerek széles választéka, és többféle SUV nélkül itt nem érdemes próbálkozni sem, ezek pedig csak az évtized végére készülnek el.
Ha belegondolunk, a Hyundai óvatossága érthető is: a világ nagy részén elég egy-két erős benzinmotor, esetleg egy hibrid hajtásrendszer, hogy a Genesis teljes értékű konkurense legyen a német, japán, amerikai és brit prémium-gyártóknak. Európában azonban kisebb teljesítményű belépőmodellekre és dízelmotorokra is szükség lenne, ha valóban versenyezni akarnának az Audi-BMW-Mercedes trióval. Ráadásul a Genesisnek jelenleg csupán két típusa van, de 2019-re ez a szám minimum ötre nő.
Ugyanakkor egyértelmű, hogy a Genesist mindenképp elhozzák Európába, de megfelelően fel szeretnének készülni erre a kockázatos lépésre.