Új alap-Teslák butított akkumulátorral

2016.06.09. 17:57

Addig is, amíg nem készül el a Model 3-as, a Tesla két új alapváltozatot mutatott be a Model S-ből. A 60-as kétkerék-hajtású, a 60D pedig összkerék-hajtású, és mindkettő viszonylag olcsó.

A mezei 60-as persze csak a Teslák között számít gyengének, hisz 5,5 másodperc alatt érheti el a 96 km/h-t, a hatótávolsága pedig 340 kilométer egy töltéssel. Az ára 66 ezer dollár, azaz átszámítva 18 millió forint, míg a négykerék-hajtású 60D-ért 71 ezer dollárt – úgy 19,4 millió forintot – kérnek. A Tesla azonban nem tervezett kisebb kapacitású akkucsomagokat az alapmodellek számára – az nyilván jelentős plusz költséget jelentene – inkább a 75 kWh-s akkucsomag kapacitását csökkentették az akkumulátor belső vezérlőprogramja segítségével. A Tesla nem is csinál ebből titkot: azt mondják, később, felárért frissíthető lesz a szoftver, így az akkucsomag kapacitása megnövelhető az eredeti értékre, ami egyben érezhető hatótáv-növekedést ígér.

A 60-as modell mintegy hatezer dollárral lesz olcsóbb a 75-ösnél, ami Amerikában sem számít kevés pénznek. A kérdés az, hogy felbukkannak-e ügyes programozók, akik megkeresik a hatótávnövelő biteket az akkumulátor szoftverében, hogy aztán a gyáriaknál olcsóbban üssék ki a korlátozást az autóból.