A Volvo tavaly vette meg a Polestar nevet magának, és most kezdik beépíteni a gyári modellválasztékba. Ezúttal az XC90 T8 Twin Engine modellből hoztak ki egy kicsivel még több teljesítményt, bár őszintén szólva valamivel többet vártunk volna szűk öt százalék teljesítménytöbbletnél.
A svédek mentségére szóljon, hogy nem állítanak mást, mint hogy a Polestar optimalizálta a hajtásláncot. A kétliteres turbómotor teljesítményét 334 lóerőre, a csúcsnyomatékát pedig 440 Nm-re növelték, ami nem rossz egy utcai motortól. A villanymotor továbbra is 87 lóerős és 240 Nm nyomatékú, ehhez ezúttal nem nyúltak. A rendszer összteljesítménye így emelkedett 421 lóerőre az eredeti 400-ról. Így a nagydarab SUV a Polestar kezelés nyomán 5,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, ami egy üresen is 2,2 tonna feletti autótól igazán jó teljesítménynek tűnik.
A gyáriak szerint a teljesítménynövelés ellenére nem változik az autó fogyasztása: a teli akkumulátor energiatartalmát nagyvonalúan nullának véve 2,1 litert mondanak 100 km-re. Bár az az érzésünk, hogy ha valaki tényleg kihasználná a csúcsteljesítményt, ami a határozottan sportos Polestar változat esetében azért nem valószínűtlen, akkor ennek az értéknek a sokszorosát is le lehet nyeletni az autóval.