A Mercedes komoly katonai szállító, ha erről kevesebbet is beszélnek, mint polgári modelljeikről. Néhány napja az idei Eurosatory kiállításon mutattak is két érdekes újdonságot: egy terepjárót kifejezetten kommandósok számára a G osztály alapjain, és egy vászontetős Unimogot, amely így sokkal könnyebben szállítható, mint zárt kabinos megfelelői.
A katonai G osztály persze nem is nagyon emlékeztet azokra a bőrbelsős luxusterepjárókra, amelyekkel az amerikai celebek mászkálnak. Ez a jármű eleve a G LAPV 6.1-re, a G osztály aktuális katonai változatára épül, amely portáltengelyes, és eleve 2,85 méter a tengelytávja, ám a tanulmány-változatét 3,4 méteresre nyújtották. A futómű merev hidas és portáltengelyes, azaz nemigen akad terep, ahol ne boldogulna. A tervezők kifejezetten gyorsbeavatkozó csapatoknak szánták a járművet, ezért a felépítmény felső részét masszív csőváz helyettesíti, az ajtókat pedig egy kifeszített huzal megrántásával lehet nyitni. Így a ki- és bejutás nem is lehetne egyszerűbb. A belső tér egyébként katonásan puritán, csak a műszerfal egy része érkezett valamelyik polgári Mercedesből. A négy elöl utazó katona masszív fröccsöntött műanyag kagylóülésekben foglalhat helyet – ezek kiválóan illenek a belső tér slaggal mosható jellegéhez. A bő ötméteres terepjárót hathengeres, 184 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú Mercedes dízelmotor hajtja, és egyedi darab, legalábbis egyelőre. Komoly érdeklődőnek nyilván gyártanak belőle.
A másik újdonság, az Unimog U5000-es vászontetős változata már nem ez a kategória: állítólag már rendelt is belőle valaki. A kabrió kivitel itt nem az élményfaktor növelését célozza, mint személyautók esetében. A vászontető és a lehajtható szélvédő miatt a jármű alacsonyabb alagutakban is elmegy, illetve szűkebb hajó- és repülőgép-rakterekben is szállítható. Egyébként nem ez az első vászontetős Unimog, az első két generáció hasonló tetőmegoldással készült, de a modernebb változatokból rég nem készült hasonló.