Elegánsabb és gyorsabb a második Panamera
Már a kezdetekkor megkapta a négyajtós Porsche, hogy a hátsó része rontja el. Így a második generációnál a tervezők egyszerűen a 911-es hátsó részéhez hasonló feneket készítettek a Panamerának, ami nem valami innovatív ötlet, de legalább jól áll az autónak. A modellváltás persze nem csak erről szól: új padlólemezt és új, Kína-kompatibilis motorokat kapott a típus.
Egy dolog nem változott: a Panamera még mindig érthetetlenül nehéz, bár 50 kilogrammot lefaragtak a tömegéből. Az alapmodell 1,87 tonnás, a csúcsmodell pedig 2,05 tonnát nyom. Pedig ez az autó már a VW csoport moduláris luxusautó-padlólemezére épül, az MSB rendszerre, amelyet a Bentley-vel és az Audival osztanak majd meg. A nagy tömeg egyebek közt a Panamera méreteinek köszönhető: 5,049 métert foglal az autó hosszában és 1,937-et széltében – persze tükrök nélkül – és az 1,423 méter magas tetőt sem mondanánk épp alacsonynak. Az átalakított farrész kellemes mellékhatásaként a csomagtér térfogata is nőtt 50 litert – az 550 liter általában még ebben a kategóriában is bőven elég szokott lenni.
A motorválaszték eleinte háromtagú lesz. A legolcsóbb változatba, a 4S-be 2,9 literes V6-os turbómotor kerül – nem kizárt, hogy ez még mindig a Porsche saját hathengeres, csak most turbóval – 440 lóerővel és 550 Nm csúcsnyomatékkal. Már ezzel is 4,2 másodperc alatt ugrig a nehézsúlyú Porsche százra, és 289 km/h a végsebessége. Ezen kívül kapható lesz a típus 422 lóerős V8-as dízelmotorral is. Ez valószínűleg az SQ7-es Audiból már ismert mozdonymotor egy mutációja, 850 Nm nyomatékkal. Ezzel a leglomhább a Panamera, ami itt 4,3 másodperces gyorsulást és 285 km/h-s végsebességet jelent, viszont a gyáriak szerint elérhető vele 5,7 literes fogyasztási átlag száz kilométeren, legalábbis az NEDC-ciklus szerint mérve.
A Turbo elnevezésű csúcsmodellbe négyliteres, azaz Kínában is eladható biturbó V8-as kerül: ez 550 lóerős és 770 Nm a maximális nyomatéka. Ezzel a Panamera 3,6 másodperc alatt gyorsul százra – sőt, Sport Chrono csomaggal 3,4 alatt – és elérhető vele a 306 km/h-s sebesség. Itt 9,3 literes átlagfogyasztásról írnak a gyáriak, de ezt ne nagyon vegyük komolyan: senki nem gurulgat majd egy ilyen brutálisan erős autóval nagyapó-stílusban, ha már a legerősebb változatot rendelte, bő 35% felárral. Az összes motorhoz a ZF-fel közösen fejlesztett, nyolcfokozatú PDK váltó jár. Később nyilván készül hibrid, sőt, talán elektromos változat is, de ez még a jövő zenéje.
Az új Panamerában nem csak a hajtáslánc és a formaterv új. A futóműnél például több viszonylag ritka, bár messze nem új trükköt alkalmaztak. Ilyen például a szükség szerint szétkapcsolható hátsó kanyarstabilizátor, az összkerék-kormányzás, amely 50 km/h-ig a fordulókört csökkenti, onnan pedig az autó stabilitását javítja, vagy a 4D Chassis Control-nak nevezett rendszer, amely az útfelületet letapogatva változtatja a futómű csillapítási paramétereit. Felárért természetesen kerámiatárcsás fékrendszert is kínálnak – ez elöl 42 centi átmérőjű gigantikus tárcsákból és tízdugattyús féknyergekből áll össze.
Panamerát vásárolni eddig sem volt olcsó muri, és most sem válik azzá: egy fapados hathengeres példányért 113 027 eurót, egy takarékos 4S Diesel traktorért 116 954 eurót, a brutál turbóért pedig alapáron 153 011 eurót kérnek majd, ha novemberben megkezdődik a forgalmazás. Addig is, akit élőben is érdekel, a Párizsi Autószalonon megcsodálhatja az új Panamerát, amely most már tényleg Porschéhoz méltó látvány.