Nagy-Britanniában adta be szabadalmi kérelmét a Mercedes egy olyan rendszerre, amely a korábban összegyűjtött vízzel permetezné a kerekeket. Az az érdekes, hogy a szabadalmi leírásban több lehetséges felhasználási módról is szó esik, mintha a feltalálók maguk sem tudnák, mit is kezdjenek az ötlettel.
Az ábra alapján az autó a hátsó szélvédőre folyó esővizet gyűjtené egy tartályba, és ezzel locsolhatná a gumiabroncsokat három fúvókából. Az ötlet azért fura, mert az utolsó, amit a gumiabroncson látni szeretnénk, az épp a víz, hisz alapvetően csökkenti a tapadást. Ám a Mercedes szerint lehetnek olyan esetek, amikor ez a lehetőség hasznos lehet. Ilyen például, amikor hideg időben a hó eltömi a gumiabroncs barázdáit – ez a hó lemosható a kerékről, különösen mivel a szerkezetbe egy hőcserélőt is beépítettek, amely a motor hőjével melegítheti a kerékre szánt vizet, amely így egy darabig biztosan nem fagy meg. Ugyanakkor nagyon nagy melegben, esetleg nagy tempónál az abroncs hűtésére is használható a vízpermetező rendszer, megakadályozva az gumik károsodását.
A leírásban még olyan ötlet is felbukkan, hogy aktív hálózatba kötött járművek jelezhetik egymásnak, hogy hol találkoztak szennyezett, saras, poros útfelülettel, és ezt a szennyeződést az arra járó, gumipermetezővel felszerelt autók automatikusan lemoshatják az útról.
A bizonytalanság alapján, ami a találmány felhasználási területe kapcsán a Mercedes szabadalmi kérelmében felfedezhető, az az érzésünk, a cég nem igazán siet gyártásba küldeni egy ilyen szerkezetet, viszont az biztos, hogy kísérleteket folytatnak majd vele, és ha valamelyik feladatra beválik, nyilván alkalmazzák majd. Az efféle kutatást persze nem szokták elsietni: valószínű, hogy évek teljek még el, mire találkozhatunk a találmánnyal, ha egyáltalán eljut a sorozatgyártásig.