A KTM X-Bow hihetetlen szórakoztató és durva kis gép. Bár már évek teltek el azóta, hogy bemutatták az első változatot, azóta sem ment ki a divatból – idén például elkészült a Black Edition. Most úgy tűnik, onnan kaphat riválist az osztrák sportkocsi, ahonnan talán nem is vártuk volna: a Dallarától.
A formaautós – és nem mellékesen Forma-1-es – konstruktőrként is ismert olasz vállalat korábban besegített a KTM-nek a X-Bow fejlesztésébe, és a prototípusok karbonvázát is ők gyártották. Ezúttal viszont úgy döntöttek: ha az osztrákoknak sikerült, akkor nekik miért ne mehetne? Tapasztalatuk van hozzá, az egészen biztos.
Giampaolo Dallara úgy fogalmazott: nem egy átlagos autó lesz az övék. Nem lesz például ajtaja. Ebből arra következtethetünk, hogy formaautós kialakítása lesz a kaszninak. Felhasználhatják tehát a versenyistállók kapcsán szerzett, és a KTM-mel való együttműködésből származó ismereteket is.
A pletykák szerint egy 2,3 literes négyhengeres blokkot használnak majd, amely 400 lóerő körül teljesíthet. Ehhez kézi váltót kapcsolnak. Ez arra utalhat, hogy a Fordtól szerzik be ezeket az egységeket – az új Mustanghoz ugyanis éppen elérhető egy 2,3-as sornégyes. A súlyt igyekeznek 800 kilogramm körül tartani.
Dallara úr azt mondja, szeretné még az év vége előtt készen látni a gépet. Nyolcvanadik születésnapjára ez lehetne az ajándék – egyben pedig az ő utolsó autója. Évente 120 példány készülhet az egyelőre névtelen modellből, amelynek árát a X-Bow fölé lövik majd be. Húszmillió alatt tehát biztosan nem kapjuk meg.